Maxa effekten av marknadsföringen på Facebook och Instagram – diplomerad kurs

Nytt datum! Få full förståelse för alla delar som krävs för att lyckas med marknadsföring på Facebook och Instagram 2021

För dig som fullt ut vill förstå hur Facebooks olika tjänster bäst används för marknadsföring, samt vill bli bättre på att få nya insikter inom strategi, innehållsproduktion, design och annonsering – är det här helt rätt kurs!

Utvecklingen av Facebooks plattform innefattar idag inte bara Facebook, utan även Instagram, WhatsApp och Messenger. Det är ett helt ekosystem av tjänster och funktioner som har växt fram, och för att lyckas med din marknadsföring krävs god förståelse för samspelet mellan de olika tjänsterna. 

Tillsammans med Facebookbyrån Ingager och byråns Chief Strategy Officer Simon Beyer, kör Breakit nu en fördjupningskurs inom marknadsföring på Facebook med fokus på de allra senaste insikterna och “the new normal”. Vi ger dig all nödvändig kunskap som krävs för att du ska ha möjlighet att lyfta din marknadsföring på Facebooks plattform till nya nivåer!

Kursen riktar sig till dig som idag redan hanterar och arbetar med Facebook Business Manager och som vill fördjupa din förståelse för olika möjligheter att optimera och utveckla arbetet med marknadsföring på Facebook.

Under kursens gång kommer du få träffa en rad experter från Ingagers team som kommer hjälpa dig att sätta en strategi kring utvärdering och analys, skapa content och annonser, sätta en struktur för automatisering och kundresor – och självklart analys och optimering.

Kursen bygger på fyra separata tillfällen med målet att öka förutsättningarna för att din marknadsföring på Facebook ska bli bättre och uppnå dina uppsatta affärsmål.  

    Efter avslutad kurs får du ett diplom som intygar att du är utbildad inom Facebook-strategi.

    Syfte och mål:

    • Att ge dig de nödvändiga kunskaperna och viktigaste verktygen för att sätta en långsiktig strategi för marknadsföring på Facebook och Instagram.
    • Ge dig förståelse och möjlighet att optimera kundresan, samt sätta en struktur för att automatisera er annonsering och uppnå bästa möjliga effektivitet.
    • Ge dig tips och råd om hur du skapar bra content som är anpassat för Facebooks plattformar. 
    • Öka din förmåga att stärka kvaliteten på materialet till dina annonser.
    • Hjälpa dig att omvandla din strategi till ett konkret syfte och affärsmål – t.ex ökad försäljning, fler leads eller ökat engagemang.
    • Ge dig förståelse för hur du optimerar din annonsering mot olika målsättningar, analyserar och utvecklar din annonsering.
    • Ge dig kunskap och insikter gällande den digitala marknadsföringens utveckling som ger dig ett försprång på marknaden.

    Kursen riktar sig till:

    Marknadsförare, kommunikatörer och andra ansvariga personer för annonsering och kommunikation i digitala kanaler (och främst Facebook). Till exempel:

    • Marknadschefer/ansvariga/koordinatorer
    • Performance marketers
    • Growth marketers
    • Sociala medier-ansvariga
    • Kommunikationschefer/ansvariga
    • Content-producenter
    • Entreprenörer

    Innehåll

    1: Strategi, utvärdering och analys

    Under första tillfället går vi tillsammans igenom olika metoder för att skapa en hållbar strategi, med tydliga målsättningar för er närvaro på Facebooks plattformar. Vi diskuterar olika sätt för att skapa en nulägesanalys och utvärderar möjliga vägar framåt.

    Följande ingår i första kurstillfället:

    • Analys av nuläge samt möjliga målsättningar
    • Utvärdering av potential för Facebooks olika tjänster
    • Metodik för att skapa en hållbar strategi
    • Planering på lång och kort sikt

      🧑‍💻 Lärarledd livekurs: Strategi, utvärdering och analys
      📝  Hemuppgift
      📚 Lästips och länkar 

      2: Content creation och design av annonser 

      När vi ses andra tillfället diskuterar vi vilka format, och annonsformat, som passar bäst under olika delar av köpresan. Vi går även igenom tips och råd som gör att ert innehåll på Facebook och Instagram bäst hjälper er att nå era målsättningar. Vi delar dessutom med oss av förslag på hur ni med enkla medel kan skapa annonser som sticker ut i flödet.

      Följande ingår i andra kurstillfället: 

      • Process för att skapa innehåll som skapar resultat
      • Genomgång av tips och tricks för att stärka kvalitén på ert material
      • Stories, Reels och flödet – olika strategier för innehåll

        🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Content creation och design av annonser 
        📝  Hemuppgift
        📚 Lästips och länkar  

        3: Struktur, automatisering och kundresor

        Möjligheten att skapa riktigt bra resultat underlättas väldigt av en god struktur i Ads Manager. Under tredje tillfället ger vi dels tips på hur du kan skapa en skalbar struktur i Ads Manager men även hur du bäst tar tillvara på de möjligheter till automatisering som finns. Vidare berättar vi mer om hur olika typer av annonser bäst riktas mot olika delar av kundresan.

        Följande ingår i tredje kurstillfället: 

        • Ads Manager – struktur och automatisering
        • Utveckla och förbättra ditt dagliga arbete i Ads Manager
        • Val av målsättning och annonsformat kopplat till kundresan

          🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Struktur, automatisering och kundresor
          📝  Hemuppgift
          📚 Lästips och länkar   

          4: Annonsering, analys och optimering

          Optimering av annonser är en viktig del för att maximera utfallet av dina kampanjer. Under det fjärde tillfället diskuterar vi dels hur du bäst analyserar aktiva kampanjer samt olika förslag för att optimera annonseringen. Eftersom det är viktigt att ständigt utvecklas kommer vi även diskutera hur du kan analysera dina kampanjer för att vara bättre rustad inför nästa kampanj.

          Följande ingår i fjärde kurstillfället: 

          • Analys av rullande kampanjer
          • Optimering av aktiva kampanjer
          • Analys och insikter
          • Sammanfattning av kursen
          • Tips och förslag på hur du kan fortsätta utvecklas

            🧑‍💻  Lärarledd live kurs: Annonsering, analys och optimering
            📚 Lästips och länkar   

            Kurstillfälle 1: 7 april 2021, kl 13.00–15.00
            Kurstillfälle 2:
             14 april 2021, kl 13.00–15.00
            Kurstillfälle 3:
            28 april 2021, kl 13.00–15.00
            Kurstillfälle 4:
            5 maj 2021, kl 13.00–15.00

            Plats: det digitala verktyget Zoom, samt eget arbete hemifrån. Du får ett mejl med länk till livekursen efter bokning.

            Om kursledaren:

            Simon Beyer
            Chief Strategy Officer, Ingager

            Simon Beyer är Partner och Chief Strategy Officer på Ingager. Under de senaste tolv åren har Simon arbetat inom en rad företag med fokus på digital strategi och marknadsföring. Tidigare har Simon arbetet på företag såsom Google, Bonnier News och Philips med marknads- och strategifrågor. Simon är även författaren till boken Den digitala omställningen - strategier och perspektiv.

            Läs mer

            Ingager

            Ingager är en snabbväxande byrå med stort fokus på Facebooks plattformar. Genom att använda egenutvecklad teknik kan Ingager skapa lönsam och mätbar marknadsföring på Facebook, Instagram, Messenger och WhatsApp. Ingager har kontor i Stockholm, Berlin och Köpenhamn.

            Läs mer

            Kontakta oss:

            Breakit
            event@breakit.se

            Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

            Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med digitala kurser som är till för dig som jobbar på ett tillväxtbolag och snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.