DAGS FÖR 2023 ÅRS OMGÅNG AV E-COM DAY – SÄKRA PLATS HÄR!

Breakit E-com day 2022

Välkommen på Breakits nya e-handelsevent + få vår unika kartläggning av 50 e-handelsbolag på köpet!

Pandemin tog e-handeln från het till glödhet. Affärerna strömmade in och branschen växte rekordfort. Samtidigt fanns det förstås en rad utmaningar: prisdumpning, dyrare marknadskostnader och ett ökat krav på hållbarhet. Idag står branschen inför nya utmaningar i och med den säkerhetskris vi befinner oss i. Till följd av kriget vittnar många e-handlare om minskad efterfrågan- och försäljning. Som e-handlare befinner du dig i stenhård konkurrens och ständig förändring.

På Breakits nya event Breakit E-com day får du no-bullshit-råd från de hetaste e-handlarna just nu. Du lär dig vad din e-handel är värd, hur du ska sänka dina marknadskostnader i en tid när de bara blir dyrare, hur du ska skala organisationen och hur du hittar de största talangerna.

Dessutom får du – som alltid på Breakits event – de senaste snackisarna och bakom kulisserna-historierna som du kan dra nytta av i din verksamhet. Vi älskar framgångshistorier men älskar lärorika misstag och floppar ännu mer – så det blir en hel del av det med.

Bitar av innehållet:

🦄 Sveriges nästa e-handels-enhörning – vad krävs för att lyckas?

📈 E-handels-berg-och-dalbana på börsen – så maxar du värdet på din e-handel

🌟 Talangkrig i e-handeln – så lockar du talangerna till just dig

🌱 Sluta snacka, börja agera – så får du till en hållbar leveranskedja

🔥 Breakits unika rapport med Sveriges 50 mest värdefulla e-handelsbolag – siffrorna, analyserna och värderingarna

🏆 Dessutom: Breakit och Svea Bank delar ut pris till Årets hållbara e-handelsresa! Nominera er här fram till den 30 mars!

Utöver ett turboladdat program blir det självklart viktigt nätverkande med de snabbast växande e-handelsföretagen just nu i Sverige. Vi avslutar med mingel!

E-com day är för dig som: Driver, leder eller jobbar på ett e-handelsbolag, främst på C-level-nivå eller som grundare. Eventet är även ett klockrent tillfälle för investerare som är intresserade av e-handels-segmentet.


Just nu:
Köp biljett till Breakit E-com day och få vår unika e-handelsrapport för 2022, där vi avslöjar de 50 mest värdefulla e-handelsbolagen i Sverige just nu (bolag för bolag - analys och siffror). Rapporten skickas direkt till din inkorg. 

BILJETT + RAPPORT

Talare på Breakit E-com day 2022

Pernilla Nyrensten
Medgrundare och vd, RevolutionRace

Läs mer

Theis Søndergaard
Medgrundare, Vivino


Läs mer

Adeline Sterner
Vd, CAIA Cosmetics

Läs mer

Isabella Löwengrip
Entreprenör och investerare

Läs mer

Fredrik Hamilton
Grundare och vd, Budbee

Läs mer

Linnea Sweijer
Medgrundare och vd, Reforma

Läs mer

Anna-Klara Jönsson
Medgrundare och vice vd, Reforma

Läs mer

Samir El-Sabini
Medgrundare och vd, Juni

Läs mer

Aysha Jones
Vd och ägare, FÄRG

Läs mer

Gustav Lidén
Medgrundare och vd, Flattered

Läs mer

Anton Wass
Grundare och vd, Stark Future

Läs mer

Sarah Krusell
VP Commercial & Brand, NA-KD

Läs mer

John Tengberg
Vd, Kavall

Läs mer

Linda Ahlerup
HR-chef, Mathem

Läs mer

Patrik Hedelin
Medgrundare och Co-Managing Partner, eEquity

Läs mer

Henrik Aspén
Partner, Verdane

Läs mer

Nic Staeger
Författare, COO Nordiska Galleriet

Läs mer

Thomas Svensson
E-handelsexpert, Svea Bank

Läs mer

Mikaela Jaconelli
Director of Partner Management, Tipser

Läs mer

Tobias Lindh
VD för Adyen Norden & Baltikum

Läs mer

Paulina Modlitba
Moderator


Läs mer

Camilla Bergman
Vd, Breakit

Läs mer

Åsa Johansson
Reporter, Breakit (Moderator)

Läs mer

Martin Hävner
Börsreporter, Breakit

Läs mer

Program

08:30

📝 Registrering och nätverkande

09:00

👋 Dagen börjar – nu kör vi!

Moderatorerna Paulina Modlitba och Åsa Johansson kickar igång E-Com day 2022.

Read more
Paulina och Åsa
09:10

Hur Vivino blev den största vinappen i världen – och hur de vände engagemanget till en superstark position inom vinförsäljning

Kanske har Vivino funnit den heliga graalen till minskad churn. För hur ska man annars tolka den succé som vinappen Vivino haft senaste åren. Theis Søndergaard är medgrundare av Vivino och har fått miljoner vindrickare att skanna sina etiketter för betyg, tips och mer kunskap. Att sälja vinerna blev en ny, ännu större framgång. För Breakit E-com day kommer han till Stockholm och delar med sig av sin historia i en exklusiv intervju (engelska).

Read more
Theis Søndergaard
Medgrundare, Vivino
09:30

E-handlarna i frysboxen – hur agerar investerarna när värderingarna rasar?

Revolutionraces medgrundare och vd Pernilla Nyrensten och Henrik Aspén partner från Verdane möter Breakits börs-reporter Martin Hävner i en panel där vi går till botten med dagens värderingar och vad dessa experter tror om framtiden. 

Read more
RevolutionRace, Verdane
09:55

Växla upp din affär genom att satsa på B2B – så gör du i tre enkla steg

Thomas Svensson, e-handelsexpert på Svea Bank, visar hur en e-handel som normalt vänder sig till B2C kan hitta nya affärer genom att se över sitt B2B-erbjudande och anpassa kassan till det.

Read more
Thomas Svensson
E-handelsexpert, Svea Bank
10:10

☕ Fika och nätverkande

10:40

80 miljoner i försäljning på 24 timmar efter lansering – så gjorde Stark världens mest framgångsrika motorcykellansering

Under två år byggde Anton Wass (känd som e-handelsraketen Pierces ena grundare) i hemlighet upp sin startup som nu utmanar en mångmiljardindustri. När han tryckte på knappen sålde han för 80 miljoner. I en exklusiv intervju talar han för första gången ut på scen om hur det gick till.

Read more
Anton Wass
Grundare och vd, Stark Future
11:00

Debatt: Kundens bästa vän – eller e-handlarens värsta fiende? Att gå ur budkriget som en vinnare

Konsumenten kräver blixtsnabba leveranser, Q-commerce tar över samtidigt som e-handlaren kämpar med låga marginaler och konsumenterna kräver hållbara leveranser. Hur går den ekvationen ihop? Debatt med Fredrik Hamilton, grundare och vd på hajpade fraktaktören Budbee, Aysha Jones, vd på normbrytande makeupbolaget FÄRG och John Tengberg, vd på snabbväxande matleveranstjänsten Kavall.

Read more
Johan, Fredrik och Aysha
11:25

Omni versus opti – "miljonmakaren" visar vilken strategi som är bäst för er

Varje e-handel och målgrupp är unik och kräver också sin strategi, även vad gäller omni-channel eller opti-channel – det vill säga att använda data kring till exempel tidigare val för att nå kunderna. Nic Staeger, tidigare e-handelschef på Cervera där han bidrog till att lyfta omsättningen från 90 till 550 miljoner kronor på 18 månader, och aktuell med boken En djävel på e-handel, guidar dig i hur du ska tänka.

Read more
Nic Staeger
Författare, COO Nordiska Galleriet
11:40

När kunden kräver transparens – så gjorde Reforma för att skapa en hållbar distributionskedja

Linnea Sweijer och Anna-Klara Jönsson är grundare respektive vd och vice vd på den hållbara möbel-e-handeln Reforma, som på kort tid omsätter över 50 miljoner. Här berättar de hur de skapat en hållbar distributionskedja och inspirerar dig att göra samma sak.

Read more
Anna-Klara&Linnea
12:00

Retailtrenderna 2022 vi som e-handlare behöver ha koll på

Intervju med Tobias Lindh, VD på Adyen i Norden & Baltikum. Vilka är retailtrenderna 2022 och hur kan du som e-handlare skapa värde tillsammans med Adyen?

Read more
Tobias Lindh
VD för Adyen Norden & Baltikum
12:05

🍝 Lunch och nätverkande

13:05

Svenskt rekord (typ) i att dra in kapital – Juni-grundaren om när det är läge att ta in riskkapital

Samir El-Sabini har i det tysta dragit igång e-handelstjänsten Juni och fått in rekordstora belopp riskkapital från bland annat Spotify-veteranen Sophia Bendz bolag, Klarna-grundaren Victor Jacobsson och modesajten Nakds grundare Jarno Vanhatapio. Här avslöjar han strategin bakom och ger råd kring hur du ska tänka när du finansierar din e-handel.

Read more
Samir El-Sabini
Medgrundare och vd, Juni
13:25

Faktorerna som skapar en värdefull e-handel – och det får investerarna att dra öronen åt sig

Omsättning och vinst är en sak – men vilka fler saker gör att värderingen på en e-handel lyfter? I Breakits helt nya e-handelsrapport listar vi de 50 just nu mest värdefulla e-handlarna, och här dissikerar vi vad vi hittat och vad mer vi kan lära oss av de mest värdefulla bolagen. Panel med Adeline Sterner, Caia Cosmetics nya vd, Gustav Lidén, medgrundare och vd på Flattered samt Patrik Hedelin, medgrundare och partner eEquity. Breakits e-handelsreporter Åsa Johansson modererar.

Read more
CAIA, Flattered, Stefan
13:50

E-handel i artiklar, Instagram och video: Därför är det nödvändigt för att nå dagens konsumenter

Konsumenten förväntar sig möjligheten att shoppa via olika kanaler och samtidigt få en sömlös shoppingupplevelse online. Mikaela Jaconelli tar oss igenom hur det nya konsumentbeteendet ser ut, dagens trender inom e-handel och hur handlare kan möta kundes behov. Hon delar även med sig av unika resultat från ett etablerat varumärke inom mode som sålt produkter via Tipser's nätverk.

Read more
Mikaela Jaconelli
Director of Partner Management, Tipser
14:05

Fika och nätverkande

14:45

Det blir allt dyrare att skaffa kunder – här är strategierna för att sänka dina kostnader

Customer acquisition cost, CAC, är en ständig huvudvärk för e-handelns marknads- och säljavdelning. Det blir allt dyrare att köpa marknadsföring i sociala medier, influencers vill ha mer betalt och konkurrensen ökar kraftigt. Hör en av e-handelns främsta marknadsföringsproffs, Sarah Krusell, chef över NA-KDs varumärke och kommersiella del, berätta hur du behöver tänka för att sticka ut som varumärke och på så sätt slippa betala dyra pengar för att dra in kunder. 

Read more
Sarah Krusell
VP Commercial & Brand, NA-KD
15:05

Hypertillväxt och talangkriget inom e-handel – hur hittar du stjärnorna alla vill rekrytera?

Bland de bolag som ska växa snabbast och rekrytera mest i år återfinns många e-handlare, bland annat Mathem. Här berättar Mathems chef över HR, Linda Ahlerup, om bolagets strategi för att hitta de bästa stjärnorna – men också kunna behålla kvalitet när rekryteringen behöver gå rekordsnabbt.

Read more
Linda Ahlerup
HR-chef, Mathem
15:25

Mina lärdomar från tiden med Löwengrip – det här var framgångsfaktorer och det här hade jag gjort annorlunda

För första gången i e-handelssammanhang, efter både en crash och en rekordförsäljning, talar skönhetsentreprenören Isabella Löwengrip ut om sin e-handelsresa. Vilka var framgångsfaktorerna som byggde bolaget till en omsättning på som mest 85 miljoner – och vad hade hon gjort annorlunda idag? Breakit intervjuar Isabella Löwengrip.

Read more
Isabella Löwengrip
Entreprenör och investerare
15:45

🏆 Prisutdelning! Årets hållbarhetsresa!

Breakit och vår partner Svea Bank delar ut pris till Årets hållbarhetsresa inom e-handeln. Därefter firar vi med bubbel, musik och mingel!

Read more
SVEA
16:00

🥂 Bubbel & mingel i mängder!

Mingla järnet, dela med dig av insikter från dagen och skapa nya kontakter! Vi har även en grym DJ-duo på plats som kommer att bjuda på sköna tracks under kvällens gång.

Read more

Detta får du på Breakit E-com day

💡 No-bullshit-råd från några av Sveriges främsta e-handels-entreprenörer

    📈 Inspiration i mängder och konkreta verktyg för att maximera tillväxten – men också göra det hållbart

    👥 Skarpt nätverkande och personliga samtal med branschkollegor 

    🍾 Prisutdelning, bubbel och mingel i mängder!

    Ett superarrangemang som jag gärna återkommer till och rekommenderar till många.

    — Tidigare deltagare

    Det praktiska

    ⏰ Tid: Breakit E-com day pågår mellan kl. 08.30-17.00 den 6 april 2022.

    📍PlatsEpicenter, Mäster Samuelsgatan 36, 111 57 Stockholm  

    BILJETT + RAPPORT

    Vill du nå e-handelsbolag? Bli utställare!

    Kontakta Charlotta Malmquist Renstig, Key Account Manager på Breakit: 
    charlotta@breakit.se eller 073-579 8069.

    Har du frågor om eventet?

    Charlotta Malmquist Renstig
    charlotta@breakit.se

    Key Account Manager, Breakit. Kontakta om partnerskap och utställarplatser.

    Erik Vismer
    erik@breakit.se

    Projektledare E-com day. Kontakta om praktiska frågor.

    Arrangör:

    Breakit

    Breakit är Sveriges nyhetssajt om det nya näringslivet. Vi har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med 200 000 unika läsare varje vecka.