Diplomerad kurs i Employer Branding

Ny omgång av succékursen!
⭐️ 4,9 av 5 i betyg av kursdeltagarna ⭐️

Stärk din kunskap inom employer branding, hjälp ditt företag att sticka ut från konkurrenterna och lyckas bättre med att attrahera och behålla de bästa talangerna. 

Det är en dragkamp om talanger, idag räcker det inte att enbart jobba med löpande rekrytering och talangförsörjning. ”The Big Quit” eller “Great Resignation” är kanske den viktigaste trenden på den globala arbetsmarknaden efter pandemin, och innebär konkret att fler medarbetare frivilligt lämnar och byter arbetsgivare.

Att arbeta med sin företagskultur och arbetsgivar-varumärke för att lyckas behålla, attrahera och rekrytera rätt talang har därför aldrig varit så viktigt som nu. Det blir också en allt viktigare del för företags framgång och utveckling, framförallt för techföretag där konkurrensen om talangerna är som störst. 

I denna heldagskurs kommer Emma Häregård, Employer Branding Project Manager, och Jesper Forslund, COO, på Oddwork, presentera de senaste trenderna och bästa sätten att arbeta med employer branding – oavsett om ni har en HR-avdelning på plats eller inte.

Ta dina kunskaper om employer branding till nästa nivå

Vill du ta ditt företags employer brand till nästa nivå genom att ta del av de senaste trenderna och sätten att arbeta? Funderar du över hur du kan bli bättre på att attrahera och behålla genom att utveckla rätt employer branding-strategi, Employee Value Proposition (EVP), roadmap och kommunikation? Då är denna Crash Course helt rätt för dig!

Arsenal av verktyg, möjligheter och konkreta exempel

Ditt företag kommer få en kickstart i att effektivt komma igång eller vidareutveckla ert employer branding-arbete. Du kommer att lämna kursen med en arsenal av verktyg, möjligheter och exempel men också en konkret egenutvecklad employer branding- och kommunikationsstrategi för ditt företags arbetsgivarvarumärke. 

Kursen riktar sig till:

    Denna kurs är värdefull för alla som vill lära sig mer om employer branding och/eller som aktivt arbetar eller kommer börja arbeta med området framåt. Till exempel:

    • Ansvarig för employer branding
    • VD och/eller grundare
    • HR-chefer/Head of People
    • Marknadschefer/CMO
    • Talent Aquisition/rekryterare

    Efter avslutad kurs får du ett diplom som understryker att du är utbildad inom employer branding. 

    ANMÄL DIG NU

    Kunniga, tydliga och trevliga kursledare. Bra material som visade helheten. Jag kan tydligt nu börja arbeta med vår EB! Bra blandning av teori och praktik. Blev förvånad över hur mycket jag uppskattade detta!

    — Deltagare på kursen omgången våren 2022

    Syfte och mål:

    • Ta del av de senaste trenderna och möjligheterna inom employer branding på dagens konkurrensutsatta kandidatmarknad
    • Lära dig hur du får med dig resten av ditt företag på er employer branding-resa
    • Utveckla ditt eget bolags employer branding-strategi och roadmap utifrån ert unika nuläge
    • Lära dig hur du utvecklar ett autentiskt framtaget Employee Value Proposition (EVP) tillsammans med din organisation
    • Lära dig hur du identifierar USP:ar gentemot dina konkurrenter
    • Utveckla en kommunikationsstrategi för ditt företags arbetsgivarvarumärke för de kommande sex månaderna
    • Ge dig en arsenal av verktyg, möjligheter och konkreta exempel
    • Kickstart till att effektivt komma igång och/eller vidareutveckla företagets employer branding-arbete

    Datum:

    17 maj, kl 09:00-16:30

    Upplägg:

    Kursen kommer genomföras digitalt på distans. 

    Kursen hålls under en heldag där du får jobba teoretiskt och praktiskt under handledning av kursledarna Jesper Forslund och Emma Häregård från Oddwork. 

    Detta ingår:
    - 7,5 lektionstimmar
    - Exklusiv tillgång till kursmaterial
    - Nätverk och inspiration från kursdeltagare och kursledare

    Pris: 6 990 kr ex moms

    ANMÄL DIG NU

    Innehåll

    Del 1. (förmiddag) Intern employer branding

    • Employer Branding 2022: vad är det och varför spelar det så stor roll idag? Vad innebär “The Big Quit” och vad driver trenden?
    • Så etablerar du förståelse för employer branding i din egen ledning och organisation
    • Employer branding utifrån ditt bolags eget unika nuläge och förutsättningar
    • Employer branding resan: från strategi till konkreta taktiker
    • Så etablerar du ett framgångsrikt internt arbete med din företagskultur och employer brand/arbetsgivarvarumärke
    • Så utvecklar (eller reviderar) du ditt företags Employee Value Proposition (EVP) utifrån era strategiska mål som företag
    • Insikter och lärdomar från fyra bolagsresor: COO Jesper delar med sig hur ett bolags employer branding förmåga påverkar allt från värdering till genomförandekraft

    Del 2. (eftermiddag) Extern employer branding

    • Symbiosen mellan intern och extern employer branding
    • Varför behöver man aktivt kommunicera sitt employer brand till kandidatmarknaden?
    • Hur kan du kommunicera ert employer brand på bästa sätt?
    • Kandidatresan: hur upplever kandidater ditt företag i jämförelse med dina konkurrenter?
    • Utvecklande av egen employer branding kommunikationsstrategi
    • Hur du mäter, utvärderar och förbättrar ert employer brand

    Massa aha-upplevelser! Bra mallar att ta med sig hem och jobba med, enkelt att förmedla till och jobba tillsammans med kollegorna efter utbildningen.

    — Deltagare på kursen omgången våren 2022

    Om kursledaren:

    Jesper Forslund
    COO, Oddwork

    Jesper är COO på Oddwork och har en lång erfarenhet som COO på flera tech bolag samt rådgivare med fokus på SaaS. Tidigare erfarenheter är bland annat COO på SpeedLedger (uppköpta av Hg capital och sedan vidare till Visma), COO för Adfenix (50 MSEK A-runda med Notion Capital och Industrifonden med flera) samt COO för SMS park (som köptes av EasyPark). Specialiserad på ledarskap, organisationsdesign, tillväxt, produktutveckling, KPI:er och SaaS. Under Employer Branding Crash Course ser han fram emot att dela med sig av sina praktiska erfarenheter från employer brandings påverkan på organisationers förmåga att växa och skala framgångsrikt.

    Läs mer

    Emma Häregård
    Employer Branding Project Manager, Oddwork

    Emma är Employer Branding Project Manager på Oddwork och hanterar dagligen strategiska partnerskap och projekt inom employer branding samt har varit en nyckelspelare i utvecklingen av techprodukten Life Inside, som idag är en framgångsrik employer branding taktik. Med sin bakgrund inom marknadsföring har hon sedan tidigare gedigen erfarenhet av strategiskt varumärkesarbete. Idag hjälper hon och hennes team allt från nationella scaleups till globala koncerner att utveckla sina arbetsgivarvarumärken.

    Läs mer

    Kontakta oss:

    Breakit
    event@breakit.se

    Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

    Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.