Maxa effekten av marknadsföringen på Facebook, Instagram och TikTok
Vill du fullt ut förstå hur Facebook och Instagram bäst används för marknadsföring? Vill du även bli bättre på strategi, analys, synergier och annonsering? Är du dessutom på jakt efter en riktigt bra introduktion i TikTok Ads Manager och hur du skapar rätt innehåll på TikTok? Då är det här helt rätt kurs för dig!
Tillsammans med den högaktuella och eftertraktade sociala medier-profilen Alexander Morad, kör Breakit en Crash Course inom digital marknadsföring med fokus på Facebook och “the new normal”. Vi ger dig all nödvändig kunskap som krävs för att du ska ha möjlighet att lyfta din marknadsföring på Facebooks plattform till nya nivåer!
Strategi, Ads Manager och synergier
Under kursens gång kommer du få lära dig att sätta en strategi kring utvärdering och analys, sätta en struktur för Ads Manager och kundresor – och självklart synergier mellan plattformar, analys och optimering. Avslutningsvis dyker vi in i TikTok Ads Manager och synergier mellan olika plattformar, eftersom TikTok som annonsverktyg har visat sig ha stark potential inom flera målgrupper med bra resultat. Dessutom har TikTok unika möjligheter som inte andra plattformar erbjuder idag.
Optimera effekten av din marknadsföring
Digital marknadsföring har utvecklats till ett helt ekosystem av plattformar och innefattar inte bara Facebook. Instagram, TikTok, Google och Messenger m.fl. är andra plattformar du som marknadsförare bör hålla koll på. För att lyckas med din marknadsföring krävs god förståelse för synergierna mellan olika plattformar och tjänster och hur du kan använda kunskaper om dessa plattformar för att optimera effekten av marknadsföringen på Facebook.
Kursen riktar sig till:
Marknadsförare, kommunikatörer och andra ansvariga personer för annonsering och kommunikation i digitala kanaler (och främst Facebook). Du hanterar och arbetar med Facebook Business Manager men vill fördjupa din förståelse, optimera och utveckla ditt arbete. Till exempel:
- Marknadschefer/ansvariga/koordinatorer
- Performance marketers
- Growth marketers
- Sociala medier-ansvariga
- Kommunikationschefer/ansvariga
- Content-producenter
- Entreprenörer