Maxa effekten av marknadsföringen på Facebook, Instagram och TikTok

Vill du fullt ut förstå hur Facebook och Instagram bäst används för marknadsföring? Vill du även bli bättre på strategi, analys, synergier och annonsering? Är du dessutom på jakt efter en riktigt bra introduktion i TikTok Ads Manager och hur du skapar rätt innehåll på TikTok? Då är det här helt rätt kurs för dig! 

Tillsammans med den högaktuella och eftertraktade sociala medier-profilen Alexander Morad, kör Breakit en Crash Course inom digital marknadsföring med fokus på Facebook och “the new normal”. Vi ger dig all nödvändig kunskap som krävs för att du ska ha möjlighet att lyfta din marknadsföring på Facebooks plattform till nya nivåer!

Strategi, Ads Manager och synergier

Under kursens gång kommer du få lära dig att sätta en strategi kring utvärdering och analys, sätta en struktur för Ads Manager och kundresor – och självklart synergier mellan plattformar, analys och optimering. Avslutningsvis dyker vi in i TikTok Ads Manager och synergier mellan olika plattformar, eftersom TikTok som annonsverktyg har visat sig ha stark potential inom flera målgrupper med bra resultat. Dessutom har TikTok unika möjligheter som inte andra plattformar erbjuder idag.

Optimera effekten av din marknadsföring

Digital marknadsföring har utvecklats till ett helt ekosystem av plattformar och innefattar inte bara Facebook. Instagram, TikTok, Google och Messenger m.fl. är andra plattformar du som marknadsförare bör hålla koll på. För att lyckas med din marknadsföring krävs god förståelse för synergierna mellan olika plattformar och tjänster och hur du kan använda kunskaper om dessa plattformar för att optimera effekten av marknadsföringen på Facebook.

Kursen riktar sig till:

Marknadsförare, kommunikatörer och andra ansvariga personer för annonsering och kommunikation i digitala kanaler (och främst Facebook). Du hanterar och arbetar med Facebook Business Manager men vill fördjupa din förståelse, optimera och utveckla ditt arbete. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga/koordinatorer
  • Performance marketers
  • Growth marketers
  • Sociala medier-ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Content-producenter
  • Entreprenörer
Boka nu

Syfte och mål:

  • Du får med dig de nödvändiga kunskaperna och viktigaste verktygen för att sätta en långsiktig strategi för marknadsföring på Facebook och Instagram.
  • Skapa en förståelse och möjlighet att optimera kundresan och uppnå bästa möjliga effektivitet.
  • Hjälpa dig att omvandla din strategi till ett konkret syfte och affärsmål – t.ex ökad försäljning, fler leads eller ökat engagemang.
  • Ge dig fördjupade kunskaper och förståelse för hur du optimerar din annonsering mot olika målsättningar, analyserar och utvecklar din annonsering.
  • En genomgång av TikToks möjligheter och begränsningar inom annonsering.
  • Ge dig kunskap och insikter gällande den digitala marknadsföringens utveckling som ger dig ett försprång på marknaden.

Förkunskaper: 

Du bör redan arbeta med marknadsföring på Facebook och hantera Facebook Business Manager för att på bästa sätt ta till dig det vi går igenom under kursen. 

Datum:

Kurstillfälle 1: 4 februari 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 2:
 11 februari 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 3:
18 februari 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 4:
25 februari 2022, kl 10.00-12.00

Upplägg:

Kursen sänds via det digitala verktyget Zoom. Du får ett mejl med länk till kursen innan start, samt tillgång till en kurssida med samlat material och inspelningar. 

Kursen bygger på fyra separata tillfällen med målet att öka förutsättningarna för att din marknadsföring på Facebook och TikTok ska bli bättre och uppnå dina uppsatta affärsmål. Du kommer även få tillgång till exklusivt extramaterial skapat av Bright Mind Agency. Mer information om detta närmare kursstart. 

Detta ingår:
- Fyra kurstillfällen á 2 lektionstimmar per tillfälle
- Exklusiv tillgång till kursmaterial
- Nätverk och inspiration från kursdeltagare och kursledare

Pris: 14 990 kr ex moms

Innehåll

1: Strategi, utvärdering och analys

Under första tillfället går vi tillsammans igenom olika metoder för att skapa en hållbar strategi, med tydliga målsättningar för er närvaro på Facebooks plattformar. Vi diskuterar olika sätt för att skapa en nulägesanalys och utvärderar möjliga vägar framåt.

Följande ingår i första kurstillfället:

  • Analys av nuläge samt möjliga målsättningar
  • Utvärdering av potential för Facebooks olika tjänster
  • Metodik för att skapa en hållbar strategi
  • Planering på lång och kort sikt

    🧑‍💻 Lärarledd livekurs: Strategi, utvärdering och analys
    📝  Hemuppgift
    📚 Lästips och länkar 

    2: Struktur, möjligheter och kundresor

    Möjligheten att skapa riktigt bra resultat underlättas väldigt av en god struktur i Ads Manager. Under andra tillfället ger vi dels tips på hur du kan skapa en skalbar struktur i Ads Manager men även hur du bäst tar tillvara på de möjligheter som finns. Vidare berättar vi mer om hur olika typer av annonser bäst riktas mot olika delar av kundresan. 

    Följande ingår i andra kurstillfället:

    • Ads Manager – struktur och möjligheter
    • Utveckla och förbättra ditt dagliga arbete i Ads Manager
    • Val av målsättning och annonsformat kopplat till kundresan

    🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Content creation och design av annonser 
    📝  Hemuppgift
    📚 Lästips och länkar  

    3: Annonsering, analys och optimering

    Optimering av annonser är en viktig del för att maximera utfallet av dina kampanjer. Under det tredje tillfället diskuterar vi dels hur du bäst analyserar aktiva kampanjer samt olika förslag för att optimera annonseringen. Eftersom det är viktigt att ständigt utvecklas kommer vi även diskutera hur du kan analysera dina kampanjer för att vara bättre rustad inför nästa kampanj. 

    Följande ingår i tredje kurstillfället:

    • Analys av rullande kampanjer
    • Optimering av aktiva kampanjer
    • Analys och insikter
    • Data - Hantering och förståelse

      🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Struktur, automatisering och kundresor
      📝  Hemuppgift
      📚 Lästips och länkar   

      4: TikTok och kraften av synergier

      Under kursens sista tillfälle diskuterar vi vilka synergier som finns mellan olika digitala plattformar, med en djupdykning in i TikToks annonsverktyg. Vi går igenom annonsverktyget och vad som skiljer med Facebook samt vilka möjligheter som finns men även begränsningar. Utöver det går vi in kring hur man kan tänka för att skapa synergi i sin marknadsföring.

      Följande ingår i sista kurstillfället:

      • Tiktok Ads Manager - Struktur och strategi
      • Google vs Social - Hur hittar mina kunder mig?
      • Övriga synergier
      • Sammanfattning av kursen

        🧑‍💻  Lärarledd live kurs: Annonsering, analys och optimering
        📚 Lästips och länkar   

        Om kursledaren:

        Alexander Morad
        CEO, Bright Mind Agency

        Alexander Morad är Sveriges mest eftertraktade sociala medier-nörd när det kommer till betald annonsering! Med sin byrå Bright Mind Agency har de hjälpt hundratals företag att nå en hög return of investment man tidigare inte sett i bolaget. Han har senaste tre åren blivit utsedd till en av Sveriges populäraste föreläsare!

        Läs mer

        Kontakta oss:

        Breakit
        event@breakit.se

        Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

        Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.