Anmäl dig nu

Att fortsätta sitt hållbarhetsarbete när priser och räntor stiger och marknaden skakar – hur går det till?

Utmaningarna ökar för svenska bolag. Kostnaderna stiger men konkurrensen gör att det blir svårt att höja priserna. Börsläget gör det svårare att få in riskkapital, anställda kräver löneökningar. Räntor drar iväg och logistikkaoset blir värre.  

Är det då ens möjligt att fortsätta hålla en hög takt i sitt hållbarhetsarbete? Mycket talar för att det är helt nödvändigt. Kraven från kunder, riskkapitalister och banker minskar inte – tvärtom. 

Häng med på en timme där vi konkretiserar hur du som företagare fortsätter att ha en hög takt i ditt hållbarhetsarbete – eller till och med ökar takten i att mäta hållbarhet i verksamheten. Hur går det ens till i tider av ekonomisk turbulens? Ska ni fortsätta mäta samma saker? Och hur sker uppföljningen för att säkerställa att ni är på rätt väg? 

Så: Hur kan hållbarhet vara en nyckel för att komma framåt och bibehålla lönsamhet när du inte kan se utväxlingen direkt?

Detta webinar med Breakit och Swedbank tar avstamp i det ekonomiska läget och kommer under en timme inspirera, konkretisera och lyfta upp varför det är viktigt och nödvändigt att som företagare mäta sitt hållbarhetsarbete – även i tider av ekonomisk oro. 1 juni, kl 09.00-10.00 – detta vill du inte missa!

Du kommer att få lyssna – och ställa frågor – till:

  • Sofia Wallén, Head of Corporate Segment & Interaction på Swedbank, berättar om hur banken kan gå in med finansieringslösningar när företaget är i startgroparna för att växla över i en mer hållbar riktning. Hur bör man som företagare agera då och vad behöver man tänka på inför ett möte med sin bank? Sofia kommer även ta upp vilka delar av ett företags hållbarhetsarbete som banken kan bidra till som en affärspartner.
  • Hugo Petit, Chief Financial Officer på Renewcell, att dela med sig av Renewcells framgångsresa där klimatberäkningar kan kombineras med ett öga på de ekonomiska utmaningar som uppstår. Hur kan CFO-rollen hjälpa att spå framtiden kombinerat med ett aktivt klimatarbete djupt rotat i bolagets affärsidé.
  • Vidare delar Viktoria Karsberg, Head of Corporate Identity and Group Communications, på SSAB delar med sig av SSABs hållbarhetsstrategi och hur de är en ledande kraft i industrins gröna omställning och deras arbete att utveckla fossilfritt stål i Hybrit tillsammans med LKAB och Vattenfall.
  • Paulina Modlitba är moderator och alla som deltar kommer att ha möjlighet att ställa frågor till experterna under webinaret. 

Välkommen till Breakit och Swedbanks webinar den 1 juni, kl 09.00-10.00. Det är kostnadsfritt! 

Anmäl dig nu

Talare

Sofia Wallén
Head of Segment LC&I and Strategic Client Interaction & Events, Swedbank

Läs mer

Hugo Petit
Chief Financial Officer, Renewcell

Läs mer

Viktoria Karsberg
Head of Corporate Identity and Group Communications, SSAB

Läs mer

Paulina Modlitba
Moderator

Läs mer

Datum, tid och info

Datum: 1 juni 2022
Tid: kl 09.00-10.00
Plats:
Vi sänder via det digitala verktyget Zoom, du får länk till webinaret via mail. 

Frågor? Kontakta Breakit på event@breakit.se.

Anmäl dig nu

Innehåll:

Introduktion

Moderator Paulina Modlitba hälsar välkomna och introducerar ämnet.

5min

Hållbarhetsarbete och finansiering – därför måste det gå hand i hand

Sofia Wallén, Head of Corporate Segment & Interaction på Swedbank, berättar om hur banken kan gå in med finansieringslösningar när företaget är i startgroparna för att växla över i en mer hållbar riktning. Hur bör man som företagare agera då och vad behöver man tänka på inför ett möte med sin bank? Sofia kommer även ta upp vilka delar av ett företags hållbarhetsarbete som banken kan bidra till som en affärspartner.

15min

Klimatberäkningar och hållbarhetsstrategier

I detta panelsamtal kommer Hugo Petit, Chief Financial Officer på Renewcell, att dela med sig av Renewcells framgångsresa där klimatberäkningar kan kombineras med ett öga på de ekonomiska utmaningar som uppstår. Med i samtalet är också Viktoria Karsberg, Head of Corporate Identity and Group Communications, på SSAB, som delar med sig av SSABs hållbarhetsstrategi och hur de är en ledande kraft i industrins gröna omställning och deras arbete att utveckla fossilfritt stål i Hybrit tillsammans med LKAB och Vattenfall.

Kan en hållbarhetsstrategi stärka varumärke och kultur trots osäkra tider? Hur kommunicerar vi exempelvis klimatavtryck på ett bra sätt när omvärldens fokus ligger någon annanstans?

    30min

    Q&A + avslutning

    Moderator Paulina Modlitba tar frågor från publiken till panelen. Vi reflekterar över vad vi pratat om under webinaret.

    15min

    Kontakta oss:

    Breakit
    event@breakit.se

    Breakit är Sveriges nyhetssajt om det nya näringslivet. Vi har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med 200 000 unika läsare varje vecka.