Diplomerad kurs i 
Influencer Marketing 

🔝 Maximera och kapitalisera på ditt arbete med influencers

Influencer marketing fortsätter att växa lavinartat och blir för varje år en allt mer affärskritisk kanal för annonsörer. Bara i Sverige omsätter Influencer Marketing över en miljard kronor. 

Som en naturlig del i varje digital marknadsförares verktygslåda har det blivit ett effektivt sätt att bryta igenom reklamtrötthet och nå nya målgrupper genom ett trovärdigt och genuint innehåll. Givet önskade KPI:er kan du enkelt skapa engagemang, bygga varumärkeskännedom och driva försäljning som är direkt kopplat till kanalen eller samarbetet med stora och små influencers. Mätbara resultat som talar för sig själva.

📈 Strategi, profiler och trender

Denna kurs är skapad för dig som antingen ska jobba med influencer marketing själv, eller för dig som är ute efter att bli en bättre beställare. Du får lära dig allt du behöver veta om hur du kan marknadsföra dig med influencers och får svar på frågor som hur du kan hitta rätt strategi, vilka profiler man egentligen ska välja samt viktiga trender att ha koll på och vilka fallgropar du ska undvika.

Kursen leds av Jonas Westling, som sedan 2014 både har jobbat med influencer marketing och utbildat inom ämnet. Jonas är Head of Nine Agency som är ett nordisk IAB-ceritifierat influencer marketing-bolag. 

🔧 Praktiska övningar och de viktigaste verktygen

Till skillnad från bredare marknadsföringskurser ger denna kurs dig möjligheten att verkligen djupdyka och utveckla spetskompetens inom ett högaktuellt ämne som du som digital marknadsförare förväntas kunna idag. Teori och praktiska övningar varvas under denna heldagskurs som är skapad för att du ska få med dig de allra viktigaste verktygen för att maximera ditt arbete med influencer marketing och ligga steget före konkurrenterna.

👉 Kursen riktar sig till:

Dig som antingen ska jobba med influencer marketing själv, eller för dig som är ute efter att bli en bättre beställare. Du vill marknadsföra din produkt eller tjänst med hjälp av influencers och vill få inspiration och verktyg för att ligga före konkurrenterna. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga/koordinatorer
  • Performance marketers
  • Growth marketers
  • Sociala medier-ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Entreprenörer/egenföretagare
  • CEO/VD
  • E-handlare
  • PR

Det här får du med dig:

  • Du kommer kunna arbeta med influencer marketing in-house
  • Du bli en bättre beställare hos byråer och konsulter
  • En förståelse för landskapet, möjligheter, kvalitetssäkring, format och betalningsmodeller
  • Lära sig skillnader mellan förutsättningar för nano-, micro-, macro- och icon-influencers
  • Förstå ekosystemet, system samt metodik för influencer marketing
  • Förstå vilken roll influencer marketing kan ha i din marknadsstrategi
  • Hur man mäter och följer upp influencer-kampanjer
  • Ett diplom som bevis på dina kunskaper inom ämnet

Om kursledaren:

Jonas Westling
Head of Nine Agency

Jonas Westling har arbetat med influencers sedan 2014 och är Head of Nine Agency som är ett nordiskt IAB-certifierat influencer marketing-bolag. Jonas arbetar dagligen med lokala och globala varumärken med deras influencer marketing strategier samt föreläser och utbildar inom ämnet.

Läs mer

Datum, tid och upplägg

Datum:

Kurstillfälle 1: 6 oktober 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 2:
 13 oktober 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 3:
20 oktober 2022, kl 10.00-12.00 -> fysisk i klassrum!
Kurstillfälle 4:
27 oktober 2022, kl 10.00-12.00

Upplägg:

Kursen sänds via det digitala verktyget Zoom. Tredje kursdagen träffas vi på plats i klassrum, för de som vill och kan. Du får ett mejl med länk till kursen innan start, samt tillgång till en kurssida med samlat material och inspelningar. 

Detta ingår:
- Fyra kurstillfällen á 2 lektionstimmar per tillfälle
- Exklusiv tillgång till kursmaterial
- Nätverk och inspiration från kursdeltagare och kursledare
- Förtäring på plats
- Diplom efter avslutad kurs

Pris: 14 990 kr ex moms

Innehåll

1: Introduktion, trender och ekosystem

  • Introduktion influencer marketing
  • Fallgropar, risker och trender med influencer marketing
  • Ekosystemet för influencer marketing

    🧑‍💻 Lärarledd livekurs: Introduktion, trender och ekosystem
    📝  Hemuppgift
    📚 Lästips och länkar 

    2: Strategier, metoder och kanalval

    • Strategi för influencer marketing
    • System, koncept och metodik
    • Kanalval och format

    🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Strategier, metoder och kanalval
    📝  Hemuppgift
    📚 Lästips och länkar  

    3: Influencers, arbetsmodeller och gästföreläsare

    • Influencers – hur arbetar jag med dem och vad behöver jag tänka på? 
    • Genomgång nano/micro/macro/icon influencers
    • Gästföreläsare – Q&A med en influencer
    • Praktisk övning: Scouta och analysera 3 profiler som ligger i linje med önskade kanaler

      🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Influencers, arbetsmodeller och gästföreläsare
      📝  Hemuppgift
      📚 Lästips och länkar   

      4: Reklammärkning, betalning och statistik

      • Kvalitetssäkring och certifiering
      • Reklammärkning och betalningsmodeller
      • Genomgång av övningar
      • Sammanfattning av kursen

        🧑‍💻  Lärarledd live kurs: Annonsering, analys och optimering
        📚 Lästips och länkar
        📜 Diplomutdelning

         

        Kontakta oss:

        Breakit
        event@breakit.se

        Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

        Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.