Anmäl dig nu

25-26 september 2022

Diplomerad kurs i Influencer Marketing 

Ny kurs! Maximera och kapitalisera på ditt arbete med influencers

Teori och praktiska övningar varvas under denna heldagskurs som är skapad för att du ska få med dig de allra viktigaste verktygen för att maximera ditt arbete med influencer marketing och ligga steget före konkurrenterna.

🗓 Kursstart: Anmälan till denna kurs är stängd. 
Omfattning: 4 tillfällen, kl. 10:00-12:00
👩‍💻 Plats: Distans, ett tillfälle i klassrum (frivilligt)

Till skillnad från bredare marknadsföringskurser ger denna kurs dig möjligheten att verkligen djupdyka och utveckla spetskompetens inom ett högaktuellt ämne som du som digital marknadsförare förväntas kunna idag.

Du kommer lära dig: 

✅ Att kunna arbeta med influencer marketing in-house

✅ Bli en bättre beställare hos byråer och konsulter

✅ En förståelse för landskapet, möjligheter, kvalitetssäkring, format och betalningsmodeller

✅ Skillnader mellan förutsättningar för nano-, micro-, macro- och icon-influencers

✅ Förstå ekosystemet, system samt metodik för influencer marketing

✅ Förstå vilken roll influencer marketing kan ha i din marknadsstrategi

✅ Hur man mäter och följer upp influencer-kampanjer

Efter avslutad kurs får du ett diplom som ett intyg på det du lärt dig. 

    Vem borde gå kursen?

    Du som antingen ska jobba med influencer marketing själv, eller för dig som är ute efter att bli en bättre beställare. Du vill marknadsföra din produkt eller tjänst med hjälp av influencers och vill få inspiration och verktyg för att ligga före konkurrenterna. Till exempel:

    • Marknadschefer/ansvariga/koordinatorer
    • Performance marketers
    • Growth marketers
    • Sociala medier-ansvariga
    • Kommunikationschefer/ansvariga
    • Entreprenörer/egenföretagare
    • CEO/VD
    • E-handlare
    • PR

    Datum, tid och info: 

    Datum och tid:

    Kurstillfälle 1: 6 oktober 2022, kl 10.00-12.00
    Kurstillfälle 2:
     13 oktober 2022, kl 10.00-12.00
    Kurstillfälle 3:
    20 oktober 2022, kl 10.00-12.00
    Kurstillfälle 4:
    27 oktober 2022, kl 10.00-12.00

    Upplägg:

    Kursen sänds via det digitala verktyget Zoom. Du får ett mejl med länk till kursen innan start, samt tillgång till en kurssida med samlat material och inspelningar. 

    Detta ingår:

    - Fyra kurstillfällen á 2 lektionstimmar per tillfälle
    - Exklusiv tillgång till kursmaterial
    - Nätverk och inspiration från kursdeltagare och kursledare
    - Förtäring på plats
    - Diplom efter avslutad kurs

    Pris: 14 990 kr ex moms

    Innehåll

    1: Introduktion, trender och ekosystem

    • Introduktion influencer marketing
    • Fallgropar, risker och trender med influencer marketing
    • Ekosystemet för influencer marketing

      🧑‍💻 Lärarledd livekurs: Introduktion, trender och ekosystem
      📝  Hemuppgift
      📚 Lästips och länkar 

      2: Strategier, metoder och kanalval

      • Strategi för influencer marketing
      • System, koncept och metodik
      • Kanalval och format

      🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Strategier, metoder och kanalval
      📝  Hemuppgift
      📚 Lästips och länkar  

      3: Influencers, arbetsmodeller och gästföreläsare

      • Influencers – hur arbetar jag med dem och vad behöver jag tänka på? 
      • Genomgång nano/micro/macro/icon influencers
      • Gästföreläsare – Q&A med en influencer
      • Praktisk övning: Scouta och analysera 3 profiler som ligger i linje med önskade kanaler

        🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Influencers, arbetsmodeller och gästföreläsare
        📝  Hemuppgift
        📚 Lästips och länkar   

        4: Reklammärkning, betalning och statistik

        • Kvalitetssäkring och certifiering
        • Reklammärkning och betalningsmodeller
        • Genomgång av övningar
        • Sammanfattning av kursen

          🧑‍💻  Lärarledd live kurs: Annonsering, analys och optimering
          📚 Lästips och länkar
          📜 Diplomutdelning

           

          Om kursledaren:

          Jonas Westling
          Head of Nine Agency

          Jonas Westling har arbetat med influencers sedan 2014 och är Head of Nine Agency som är ett nordiskt IAB-certifierat influencer marketing-bolag. Jonas arbetar dagligen med lokala och globala varumärken med deras influencer marketing strategier samt föreläser och utbildar inom ämnet.

          Läs mer

          Kontakta oss:

          Breakit
          event@breakit.se

          Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

          Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.