Influencer Marketing

84% av Millennials litar inte på traditionell annonsering och mer än 60% av svenskarna är trötta på reklam. Med Influencer Marketing kan du skapa marknadsföring som mottagarna vill ta del av och sticka ut i bruset med hjälp av personer dina kunder inspireras av.

Influencer Marketing blir i allt högre grad affärskritiskt för verksamheter – oavsett om de vill skapa varumärkeskännedom eller skapa konverteringsdrivna kampanjer.

Studier visar att inlärningen av dina andra marknadsföringsinsatser ökar om du även arbetar med Influencer Marketing. Många företag ser dessutom över 50% bättre resultat på sin övriga annonsering på sociala medier efter att ha implementerat Influencer Marketing i sin strategi.

Lär dig allt du behöver veta om nutidens mest spännande marknadsföringsmetod i vår grundkurs i Influencer Marketing

Vad innebär en on demand-kurs:

  • Flexibel inlärning – du bestämmer hur, när och var du vill genomföra kursen
  • Tillgång till kursen i ett halvår – gå tillbaka och upprepa avsnitt när du behöver det
  • Variation av media – video, text och nedladdningsbart material
  • Allt du behöver är internetuppkoppling och en mobil för att starta
  • Diplom efter avslutad kurs – visa upp det du lärt dig

Detta lär du dig:

✅ Lär dig välja rätt influencer och kanal med både data och mjuka värden

    ✅ Hur du kan gå tillväga för att sticka ut i bruset och nå ut

      ✅ Prissättning av samarbeten och regler och lagar inför avtalsskrivning

      ✅ Mätning, KPIer och uppföljning

        ✅ Hur du säkerställer rätt och önskat resultat

              Detta ingår:

              - 6 månaders tillgång till on demand- kurs
              - Flexibel inlärning som du tar del av när du vill, var du vill
              - Video, nedladdningsbart material och pedagogiska textavsnitt
              - Praktiska övningar som du kan implementera på din organisation direkt
              - Diplom efter avslutad kurs

              Pris: 1 990 kr ex moms

              Innehåll

              Del 1: Introduktion till Influencer Marketing

              Del 2: Strategi, kanal och metod

              Del 3: Djupdyk i metod och avtal

              Del 4: Data, statistik och analys

              Del 5: Summering och avslut 

                  Om kursledaren

                  Jonas Westling
                  Head of Nine Agency

                  Jonas Westling har grundat den nordiska influencer marketing byrån Nine Agency och har över 10 års erfarenhet av att arbeta med influencers och sociala medier. Jonas har skapat framgångsrika influencerkampanjer för både lokala och globala varumärken och föreläser och utbildar inom området.

                  Läs mer

                  Kontakta oss!

                  Breakit
                  event@breakit.se

                  Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

                  Breakit Courses är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.