Lönesättning för chefer
Förhandlingsteknik och konkreta verktyg
Som lönesättande chef har du en central roll för dina medarbetares trivsel på jobbet. Lönen är något som är väldigt viktigt för många medarbetare och därför är det ditt ansvar som chef att du lär dig hur du hanterar dessa samtal och även tiden efter på allra bästa sätt, för att hålla en bra relation till dina anställda.
Att förhandla om sin lön är något många medarbetare kan uppleva som obekvämt och jobbigt. Och kanske är det även något du som chef tycker känns laddat. Att lära sig att vara bekväm med sin roll som lönesättande chef är därför något som kräver en del kunskap. Det finns mängder av tips för hur medarbetare ska hantera lönesamtal, men som chef står du ofta ensam.
Den här kursen ger dig rätt verktyg och stöd i hur du som lönesättande chef hanterar det som klassas som bland det svåraste en chef gör – löneförhandlingen med medarbetarna.
Kursen består av en serie utbildningsfilmer, korta texter och lättsamma pedagogiska övningar. Allt material är baserat på forskning och välfungerande processer.
Vad innebär en on demand-kurs:
- Flexibel inlärning – du bestämmer hur, när och var du vill genomföra kursen
- Tillgång till kursen i ett halvår – gå tillbaka och upprepa avsnitt när du behöver det
- Variation av media – video, text och nedladdningsbart material
- Allt du behöver är internetuppkoppling och en mobil för att starta
- Diplom efter avslutad kurs – visa upp det du lärt dig