Ny som marknadschef – så gör du ett superjobb
En spetskurs med fokus på kunskaper och kompetenser du behöver för att lyckas som marknadschef
4 av 5 i betyg av tidigare deltagare
⭐️⭐️⭐️⭐️
Har du utvecklats i din roll som marknadsförare och ska få eller har fått en ny tjänst med utökat ansvar? Eller har du ambitioner att i framtiden bli en marknadschef? Denna fördjupningskurs riktar sig till dig som behöver rusta upp och utveckla dina kunskaper i specifika områden som krävs av en marknadschef.
Den moderna marknadschefens kompetenser
Som marknadschef har du ett helhetsansvar för företagets varumärke, kundresor och tillväxt samt att säkerställa att du har ett framgångsrikt team. Hur vill du att ditt team ska jobba med målgrupper, personas och drivkraftsanalyser? Vad ska era tillväxtmål vara och hur når ni nya marknader? Tre områden du behöver ha bra koll på är digitala plattformar och verktyg, analys och strategi.
Allt du behöver veta för att bli en framgångsrik marknadschef
Under denna intensiva heldagskurs har vi samlat alla kompetenser och kunskaper som behövs för att du ska lyckas i din nya roll som marknadschef. Vi går bland annat igenom:
- Segmenteringar
- Mätningar
- Kundbeteenden
- Hur du analyserar marknadsinvesteringar
- Hur du säkerställer nyckelkompetenser
- Hur du allokerar budget för att skapa varumärkeskännedom
- Organisera mätning och KPIer
- Digitala plattformar och kanalval – vilka ska ni välja, eller välja bort?
Det kommer också finnas mycket utrymme för frågor, diskussion och erfarenhetsbyte mellan deltagarna och kursledaren.
Leds av en av Sveriges främsta experter
Erik Modig, en av Sveriges främsta experter på kommunikation och kundpsykologi, både inom forskarvärlden och näringslivet. Erik har över femton år erfarenhet från Handelshögskolan i Stockholm och gedigen erfarenhet från att undervisa och leda bolag inom marknadsföring. Han hjälper företag och entreprenörer att bättre förstå vilka mekanismer som driver kunden till köp – och vad du behöver göra för att nå dit.
Kursen riktar sig till:
Kursen riktar sig till dig som ska, vill eller har tagit dig an en chefsroll eller ett större ansvar i din roll som marknadsförare. Den lämpar sig också för dig som jobbar med marknadsföring och vill ta dina kunskaper till nästa nivå. Till exempel:
- Marknadschefer/ansvariga
- Kommunikationschefer/ansvariga
- Affärsutvecklingschefer/affärsutvecklare
- Produktchefer/ägare
- Företagsledare
- Digital marknadsförare