Organisk marknadsföring för tillväxtbolag

Ny kurs! Nå otroliga resultat genom organisk marknadsföring - och sänk dina kostnader!

Du behöver nå ut till din målgrupp, skapa kännedom om din produkt och visa upp fina siffror för potentiella investerare. Marknadsföring på sociala medier blir allt dyrare och din customer aqcuisition cost och cost per click drar iväg. Samtidigt så har du varken tid eller resurser till att göra allting och finnas överallt. Denna kurs hjälper dig ta nästa steg i din organiska marknadsföring

Välj rätt kanaler och skapa bra innehåll 

Genom att välja rätt kanaler och skapa bra innehåll, kan du nå ut till fler, skapa kännedom om ditt företag och bygga relationer som ger resultat – utan att spendera massa pengar på annonser. I denna kursen lär du dig allt du behöver veta om organisk marknadsföring för tillväxtbolag. Bygg ert varumärke och nå ut till er målgrupp för att kunna visa potentiella investerare vad ni går för! 

Bred grund för att sätta fart på marknadsföringen

Denna kurs i fyra delar kommer gå igenom allt från marknadsföring och trender, hur du sätter mål och KPI:er och strategier till hur du bygger ditt personliga varumärke och skapar in-house influencers. Kursen ger dig en bred grund för att kunna sätta fart på den organiska marknadsföringen och varumärkesbyggandet på ert företag. 

Hur kommunicerar ni i kristider?

Hur kommunicerar man egentligen under kristider som företag i sociala medier och hur kan man marknadsföra utan att det uppfattas som osmakligt? Hur hanterar man eventuell kritik i sociala medier? Detta kommer vi också att beröra under kursen.

Kursen riktar sig till:

Tillväxtbolag som vill optimera marknadsföringen och nå ut organiskt men samtidigt sänka sina marknadsföringskostnader. Till exempel:

  • Ansvarig för annonsering, marknadsföring och kommunikation i digitala kanaler
  • Marknadschef/CMO
  • Marknadsansvariga/koordinatorer
  • Social media managers
  • Kommunikationschef
  • Content-producenter
  • Entreprenörer

Denna kurs genomförs helt på distans. 

ANMÄL DIG NU

Syfte och mål:

  • Få insikter om trender inom marknadsföring och konsumenters beteenden.
  • Lära dig hur du kan jobba strategiskt och kostnadseffektivt med din marknadsföring.
  • Du ska förstå hur du kan lära känna din målgrupp - och varför det är viktigt.
  • Lära dig nå ut med innehåll på sociala medier - och vilka kanaler som är bäst.
  • Lära dig hur dina kunder och influencers kan bli dina ambassadörer.
  • Fördjupa dina kunskaper i hur man lyckas på plattformar som TikTok och LinkedIn.
  • Lära dig om hur personliga varumärken kan gynna ditt bolag.
  • Få en inblick i hur email marketing och en blogg kan skapa affärer.

Datum:

Kursdel 1: 10 mars 2022, kl 13:00-15:00
Kursdel 2: 17 mars 2022, kl 13:00-15:00
Kursdel 3: 24 mars 2022, kl 13:00-15:00
Kursdel 4: 31 mars 2022, kl 13:00-15:00

Upplägg:

Kursen kommer genomföras digitalt via Zoom. Du kommer inför varje kursdag få mail med länk till mötet. 

Kursen bygger på fyra separata tillfällen och eget arbete hemma. Du får jobba teoretiskt och praktiskt under handledning av kursledaren Joella Skoogh.

Detta ingår:
- Fyra kurstillfällen á 2 lektionstimmar per tillfälle
- Exklusiv tillgång till kursmaterial
- Nätverk och inspiration från kursdeltagare och kursledare

Pris: 12 990 kr ex moms

ANMÄL DIG NU

Innehåll

Del 1. Trender och statistik

  • Användardata över sociala medier
  • Trender i sociala medier
  • Framtidens marknadsföring

Del 1.1 Kriskommunikation

  • Hur kommunicerar man egentligen under kristider som företag i sociala medier och hur kan man marknadsföra utan att det uppfattas som osmakligt? 
  • Hur hanterar man eventuell kritik i sociala medier? 

Del 2. Nå ut på sociala medier

  • Så skapar du en effektiv marknadsföringsstrategi
  • Sätt rätt mål och KPI:er
  • Välj rätt kanaler att finnas på
  • Innehåll - vad ska man posta? 
  • Lyckas på TikTok
  • Så kan du nå ut organiskt på sociala medier

Del 3. Personal branding och innehållsmarknadsföring

  • Så kan ditt eller dina kollegors personliga varumärke främja bolaget
  • Så bygger du ett personligt varumärke
  • Attrahera potentiella kunder, partners och investerare på LinkedIn
  • Vad är in-house influencer marketing och hur implementerar man detta?
  • Använd LinkedIn på rätt sätt 

+ Gästföreläsare Jennifer Sandström, Strategisk multikreatör

  • Bygg förtroende och driv trafik via innehåll på hemsidan

Del 4. Community-building och e-mail marknadsföring

  • Bygg community på sociala medier - därför är det viktigt och så gör du
  • Få ambassadörer och bygg relationer med influencers
  • Actions och nästa steg för ditt företag

+ Gästföreläsare Jacqueline Wester, Inbound Marketing

  • Bygg upp en maillista organiskt och så ska du tänka med din mailstrategi

    Om kursledaren:

    Joella Skoogh

    Joella Skoogh är föreläsare, coach och strateg som jobbat över 7 år inom digital marknadsföring och kommunikation. Hon hjälper företag lyckas med organiskt innehåll i sociala medier, med fokus på TikTok och personligt varumärkesbyggande.

    Läs mer

    Kontakta oss:

    Breakit
    event@breakit.se

    Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

    Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.