Prissättning i SaaS-bolag
Strategier och verktyg för ökad tillväxt och intäkter
En studie från SaaS Mag och Profitwell visar att hos SaaS-bolag med återkommande årsintäkt (ARR) på $5-100 miljoner, så lägger chefer ca 11.5 timmar per år på prissättningsfrågor. Samma chefer la mer tid, ca 15 timmar, på att införskaffa städutrustning. Grattis till att du är en av de personerna som tar prissättning på allvar!
Vi kommer under kursens gång att ta er igenom ett tillvägagångssätt för att arbeta med prissättning inom SaaS på ett strukturerat och målmedvetet sätt. Du kommer även lära dig olika strategier samt få konkreta tips som hjälper dig på vägen.
Vad innebär en on demand-kurs:
- Flexibel inlärning – du bestämmer hur, när och var du vill genomföra kursen
- Tillgång till kursen i ett halvår – gå tillbaka och upprepa avsnitt när du behöver det
- Variation av media – video, text och nedladdningsbart material
- Allt du behöver är internetuppkoppling och en mobil för att starta
- Diplom efter avslutad kurs – visa upp det du lärt dig