ANMÄL DIG HÄR

22 mars - 31 decemberOn-demand

Prissättning i SaaS-bolag

Strategier och verktyg för ökad tillväxt och intäkter

En studie från SaaS Mag och Profitwell visar att hos SaaS-bolag med återkommande årsintäkt (ARR) på $5-100 miljoner, så lägger chefer ca 11.5 timmar per år på prissättningsfrågor. Samma chefer la mer tid, ca 15 timmar, på att införskaffa städutrustning. Grattis till att du är en av de personerna som tar prissättning på allvar!

Vi kommer under kursens gång att ta er igenom ett tillvägagångssätt för att arbeta med prissättning inom SaaS på ett strukturerat och målmedvetet sätt. Du kommer även lära dig olika strategier samt få konkreta tips som hjälper dig på vägen. 

Vad innebär en on demand-kurs:

  • Flexibel inlärning – du bestämmer hur, när och var du vill genomföra kursen
  • Tillgång till kursen i ett halvår – gå tillbaka och upprepa avsnitt när du behöver det
  • Variation av media – video, text och nedladdningsbart material
  • Allt du behöver är internetuppkoppling och en mobil för att starta
  • Diplom efter avslutad kurs – visa upp det du lärt dig

Detta lär du dig:

✅  Varför prissättning är viktigt

✅  Hur man mäter och analyserar prissättning

✅  Pristaktiker och prispsykologi

✅ Hur du kan strukturera upp ditt arbete kring prissättning

✅  ...och mycket mer

      Detta ingår:

      - 6 månaders tillgång till on demand- kurs
      - Flexibel inlärning som du tar del av när du vill, var du vill
      - Video, nedladdningsbart material och pedagogiska textavsnitt
      - 50 sidor med praktiska tips och teori
      - Diplom efter avslutad kurs

      Pris: 2 990 kr ex moms

      Innehåll

      Del 1: Introduktion till prissättning

      Del 2: Innan man börjar

      Del 3: Ett strukturerat tillvägagångssätt

      Del 4: Pristaktik och prispsykologi

      Del 5: Att mäta och analysera

      Del 6: Prissättning för olika tillfällen

          Om kursledaren

          Jonas Åström
          Grundare, Recuro

          Jonas Åström är elektroingenjör och ekonom, med bakgrund som produktutvecklare, analytiker, mediechef och företagsledare. Han specialiserar sig på prissättning, kvantitativ analys och organisation. Jonas är idag grundare och VD på Recuro – ett konsultbolag som är helt specialiserat på att hjälpa SaaS-bolag, och andra subscription-bolag, att driva hållbar tillväxt från ett kommersiellt perspektiv.

          Läs mer

          Kontakta oss!

          Breakit
          event@breakit.se

          Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

          Breakit Courses är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.