Annonsering på TikTok – så tjänar du pengar på världens snabbast växande plattform

Vill du få helhetsgreppet kring plattformen alla pratar om? Då är detta den viktigaste kursen för dig och ditt företag. Det blir en kurs fulladdad med insikter, know-hows och hur just ditt företag kan lyfta med hjälp av TikTok.

TikTok, TikTok, TikTok, tiden rinner iväg! Världens snabbast växande plattform har tagit Sverige med storm och företagare börjar förstå att det handlar om mer än bara danser och pasta.

Tillsammans med den högaktuella och Sveriges mest eftertraktade sociala medier-nörd Alexander Morad, kör Breakit en kurs inom TikTok-plattformen. Alexanders byrå Bright Mind Agency jobbar med några av världens största företag på TikTok och byrån är en av få svenska byråer som är en officiell TikTok Agency Partner.

Strategi, Ads Manager och synergier

Under kursens gång kommer du få lära dig att sätta en strategi kring utvärdering och analys, sätta en struktur för Ads Manager, kundresor samt optimering av annonser. Vi kommer dyka in i TikTok Ads Manager, det organiska flödet, den mytomspunna algoritmen samt legala aspekten.

Kursen riktar sig till:

Marknadsförare, marknadschefer, CMOs och andra ansvariga personer för annonsering och kommunikation i digitala kanaler. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga/koordinatorer
  • Performance marketers
  • Growth marketers
  • Sociala medier-ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Content-producenter
  • Entreprenörer
  • CEO/VD
Boka nu

Bra upplägg med kunniga ledare, mycket matnyttigt content i ganska hög fart och bra, öppen atmosfär som uppmuntrar frågor och engagemang.

— Tidigare deltagare

Syfte och mål:

  • Du får med dig de nödvändiga kunskaperna och viktigaste verktygen för att sätta en långsiktig strategi för marknadsföring på TikTok.
  • Skapa en förståelse och möjlighet att optimera kundresan och uppnå bästa möjliga effektivitet.
  • Hjälpa dig att omvandla din strategi till ett konkret syfte och affärsmål – t.ex ökad försäljning, fler leads eller ökat engagemang.
  • Ge dig fördjupade kunskaper och förståelse för hur du optimerar din annonsering mot olika målsättningar, analyserar och utvecklar din annonsering.
  • En genomgång av TikToks möjligheter och begränsningar inom annonsering.
  • Ge dig kunskap och insikter gällande den digitala marknadsföringens utveckling på TikTok som ger dig ett försprång på marknaden.

Datum:

Kurstillfälle 1: 13 maj 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 2:
 20 maj 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 3:
3 juni 2022, kl 10.00-12.00
Kurstillfälle 4:
10 juni 2022, kl 10.00-12.00

Upplägg:

Kursen sänds via det digitala verktyget Zoom. Du får ett mejl med länk till kursen innan start, samt tillgång till en kurssida med samlat material och inspelningar. 

Detta ingår:
- Fyra kurstillfällen á 2 lektionstimmar per tillfälle
- Exklusiv tillgång till kursmaterial
- Nätverk och inspiration från kursdeltagare och kursledare

Pris: 14 990 kr ex moms

Innehåll

1: Introduktion, kundresan och content

Under första tillfället går vi tillsammans igenom TikToks historia, vad det finns för möjligheter och vad man ska tänka när det kommer till Content.

Följande ingår i första kurstillfället:

  • TikTok - Vad är det och hur stort är det just nu?
  • Hur ska man tänka med TikToks kundresa?
  • Content - Hur skiljer det sig från andra, vad ska det innehålla?

    🧑‍💻 Lärarledd livekurs: Introduktion, kundresan och content
    📝  Hemuppgift
    📚 Lästips och länkar 

    2: Struktur, möjligheter och kundresor

    Möjligheten att skapa riktigt bra resultat underlättas väldigt av en god struktur i TikTok Ads Manager. Under andra tillfället ger vi dels tips på hur du kan skapa en skalbar struktur i TikTok Ads Manager men även möjligheterna som finns med annonseringen.

    Följande ingår i andra kurstillfället: 

    • Ads Manager – struktur och möjligheterUtveckla och förbättra ditt dagliga arbete i Ads Manager
    • Genomgång av TikToks olika möjligheter
    • Val av målsättning och annonsformat kopplat till kundresan

    🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Struktur, möjligheter och kundresor
    📝  Hemuppgift
    📚 Lästips och länkar  

    3: Annonsering, analys och optimering

    Optimering av annonser är en viktig del för att maximera utfallet av dina kampanjer. Under det tredje tillfället diskuterar vi dels hur du bäst analyserar aktiva kampanjer samt olika förslag för att optimera annonseringen. Eftersom det är viktigt att ständigt utvecklas kommer vi även diskutera hur du kan analysera dina kampanjer för att vara bättre rustad inför nästa kampanj. Här kommer vi även prata teknisk uppsättning och vad som är viktigt att veta ur ett legal-perspektiv.

    Följande ingår i tredje kurstillfället:

    • Analys av rullande kampanjer
    • Optimering av aktiva kampanjer
    • Analys och insikter
    • Troubleshooting
    • Legal - Vad har man för ansvar? Vad gäller?

      🧑‍💻  Lärarledd livekurs: Annonsering, analys och optimering
      📝  Hemuppgift
      📚 Lästips och länkar   

      4: TikToks organiska kraft

      Unders kursens sista tillfälle diskuterar vi TikToks organiska kraft. Hur blir man viral genom att jobba tillsammans med algoritmen och få den där drömmiga kostnadsfria spridningen?

      Följande ingår i sista kurstillfället:

      • Hashtags – hur ska man tänka och hur fungerar det?
      • Algoritmen – vad vet vi och hur når man fram?
      • Organiskt – vad fungerar, hur ska man agera och vad är tonaliteten?
      • Sammanfattning av kursen

        🧑‍💻  Lärarledd live kurs: Annonsering, analys och optimering
        📚 Lästips och länkar   

        Hands-on kunskap, möjlighet till ställa frågor, generöst och konkret material att ta del av.

        — Tidigare deltagare kurs våren 2022

        Om kursledaren:

        Alexander Morad
        CEO, Bright Mind Agency

        Alexander Morad är Sveriges mest eftertraktade sociala medier-nörd när det kommer till betald annonsering! Med sin byrå Bright Mind Agency har de hjälpt hundratals företag att nå en hög return of investment man tidigare inte sett i bolaget. Han har senaste tre åren blivit utsedd till en av Sveriges populäraste föreläsare!

        Läs mer

        Sibbe Silvén
        CDO, Bright Mind Agency

        Med över 15 år erfarenhet av data och teknik sitter Sibbe på en helt unik kunskap som han använder dagligen när han jobbar med några av världens största bolag på TikTok. I denna kursen kommer Sebastian dela med sig av sina kunskaper, insikter och bästa tips för att du ska kunna få så mycket värde som möjligt som du kan ta med dig och börja använda direkt.

        Läs mer

        Kontakta oss:

        Breakit
        event@breakit.se

        Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

        Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med kurser som är till för dig som snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.