Säkra dina affärer med digital marknadsföring. Diplomerad Growth marketer på 4 tillfällen!

Har du koll på vilka mekanismer som driver dina kunder till köp? Och har en solklar strategi för att uppnå detta? Om inte – se hit!

Nu kan du nämligen få stenkoll med hjälp av denna fördjupningskurs inom growth marketing. Kursledare är Erik Modig, en av Sveriges främsta experter på kommunikation och kundpsykologi, både inom forskarvärlden och näringslivet. Han hjälper företag och entreprenörer att bättre förstå vilka mekanismer som driver kunden till köp – och vad du behöver göra för att nå dit. 

Tillsammans med Breakit kör nu Erik Modig en fördjupningskurs där du steg för steg får en bättre förståelse för psykologin bakom ett köp – och med den nya kunskapen kan skapa den optimala kundresan. Du får också lära dig att sätta upp en varumärkesstrategi för att driva mer försäljning, hur du kopplar det till en konkret kommunikationsplan och slutligen – hur du sen marknadsför ditt varumärke.

Denna fördjupningskurs består av fyra separata tillfällen som alla bygger på kundpsykologi – hur du ska förstå och skapa den optimala kundresan för att driva mer försäljning. 

I varje kursdel ingår:

  • Ett antal skräddarsydda filmer som ger dig en snabb grundförståelse och förberedelse inför kursen. Du får dessa skickade till dig på mejl innan kursen. Varje film är mellan 10-15 minuter lång och du har tillgång till filmerna 3 månader efter påbörjad kurs.
  • Exklusivt övningsmaterial som är framtaget för att underlätta din inlärning.
  • En två timmar lång webbkurs som sker live, där du har möjlighet att ställa frågor till kursledaren, få personliga råd och workshoppa tillsammans med andra deltagare.
  • Under kursen har du möjlighet att skicka in övningsmaterialet till kursledaren för att få feedback. 
  • Du får även möjlighet att boka 20 minuters personlig feedback med kursledaren över Zoom.
  • Under kursen har vi nu även lagt in två valfria frågestunder i grupp så att du kontinuerligt kan få svar på dina funderingar och feedback på din prestation.
  • Du får även Erik Modigs bok Bang for the buck som utsågs till Årets Marknadsföringsbok. 

Efter avslutad kurs (om du går alla fyra delar) får du ett diplom som understryker att du är utbildad inom growth marketing.

Kursen har begränsat antal platser.

Erik Modig delar med sig av metoder och tips som garanterat ökar försäljningen, vi har redan nu implementerat några av dessa och ser ökad konvertering i form av köp och nöjda kunder. Rekommenderar utbildningen till alla som sysslar med marknadsföring

— Jorge Castro, marknadschef ABS Wheels

Syfte och mål:

  • Att ge dig en tydlig struktur och plan för hur ni ska planera och skapa er framtida tillväxt
  • Genomgång av hur ni på bästa sätt hittar synergier mellan marknadsföring och sälj
  • Att ge dig viktiga psykologiska insikter i hur din kund resonerar och agerar för att kunna utveckla kundresan
  • Verktyg och mallar för att du ska sätta upp er growth funnel för att kunna optimera kortsiktigt sälj
  • Hjälpa dig sätta en tydlig varumärkesstrategi som särskiljer er på marknaden och i sin tur ökar dina affärer på lång sikt
  • Att ge dig kunskap kring hur du kan jobba med growth och performance marketing, samt marketing automation för att öka effektiviteten på er digitala marknadsföring
  • Ge dig verktyg och en plan för hur du effektiviserar din marknadsföring och driver tillväxt

Kursen riktar sig till:

Vd:s, grundare, affärsutvecklare och chefer på alla nivåer i företaget som på något sätt är ansvarig eller involverad i den produkt eller tjänst ni säljer. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Affärsutvecklingschefer/affärsutvecklare
  • Produktchefer/ägare
  • VD:s
  • Entreprenörer
  • Företagsledning

Aldrig fått så mycket bra kunskap kombinerat med praktiskt lärande i samma kurs. Har varit en jättebra kompetensboost i marknadsföring!

— Deltagare på kursen omgången våren 2020

Innehåll

1. Effektivare marknadsföring – så blir du befordrad inom marknadsföring

Vi inleder kursen med att sätta den övergripande strukturen för hur marknadsföring och sälj ska bidra maximalt till företagets framgång. Vi går igenom hur kursens beståndsdelar bidrar till en förbättrad affärs- och marknadsplan samt hur du blir hjälten internt genom att ta ansvar och bli nyckelpersonen för er tillväxt, oavsett om det är för hela företaget eller inom ditt ansvarsområde.

Vi går igenom grunderna inom growth marketing och de vanligaste quick-wins som du kan titta på redan idag för att öka konvertering och tillväxt.

      Följande ingår i första kurstillfället:
      🎥 Film 1: Genomgång om hur marknadsföring bidrar till vinst
      🎥 Film 2: Marknadsaktiviteter för tillväxt
      🎥 Film 3: Growth mindset och att sätta upp er growth funnel
      🎥 Film 4: Fem vanligaste quick wins för att sälja mer idag
      🎥 Film 5: Tre vanligaste long fixes för att sälja mer i framtiden

      📝 Övningsmaterial till grund för hemuppgift:
      - Så presenterar du för ledning och kollegor hur marknadsföring fungerar
      - Ramverk för att definiera er growth funnel

      Du får allt material skickat till dig innan första kurstillfället.

      🧑‍💻 Livekurs: Välkommen till ett mindset fokuserat på tillväxt och ständig förbättring


      2. Kundpsykologi – den optimala kundresan

      För att kunna vässa och optimera beteenden i er growth funnel behöver du förstå kundresan och kundpsykologin bakom – hur din kund tänker och vad som ligger till grund för ett köp. När du lärt känna din kund kan du konkretisera vilka beslut de gör och hur du påverkar dem för att vinna fler kunder. Du får också en praktiskt orienterad checklista för att kontrollera era kunders upplevelser så att ni får fler, nöjdare och mer betalvilliga kunder.

      I kursdelen får du de verktyg du behöver för att utveckla ditt bolags befintliga kundresa, samt kunskap om kundpsykologin som ligger till grund för alla dina affärer.

      Följande ingår i andra kurstillfället:
      🎥 Film 1: Hur fattar kunden köpbeslutet?
      🎥 Film 2: Så analyserar du era kunder – vem är de och hur tänker de?
      🎥 Film 3: Så mappar du er kundresa
      🎥 Film 4: Checklista för att optimera er funnel och påverkan 
      🎥 Film 5: Förbättra er e-handel och ert kundmöte
      🎥 Bonusfilm: Så påverkas dina kunders psykologi av en kris som corona-pandemin

      📝 Övningsmaterial till grund för hemuppgift: Utveckling av er befintliga kundresa

      Du får allt material skickat till dig innan kurstillfället, och ska ha tittat igenom allt material innan kursstart.

      🧑‍💻 Livekurs: Skapa den optimala kundresan – förstå kundpsykologin bakom ett köp och förbättra er påverkan


      3. Varumärkesstrategi för att driva försäljning

      När du har den grundläggande kunskapen kring vad som driver din kund till ett köp, och dessutom vässat din befintliga kundresa är det dags att börja titta på din varumärkesstrategi. Vad behöver du för att bygga ett starkt varumärke? Och hur ska du gå tillväga för att precisera ditt varumärkessyfte (som lockar och motiverar dina anställda), ditt värdeerbjudande (som lockar dina kunder) och din varumärkesposition (som tydligt placerar er på marknaden)? 

      I denna kursdel får du lära dig grunden till hur du sätter hela din varumärkesstrategi utifrån din kunds behov.

      Följande ingår i tredje kurstillfället:

      🎥 Film 1: Vad är vad inom marknadsföringsstrategi
      🎥 Film 2: Skapa ett attraktivt varumärkessyfte som får alla att vilja jobba hos er
      🎥 Film 3: Skapa ett värdeerbjudande som attraherar kunderna
      🎥 Film 4: Skapa en stark varumärkesposition som får alla att älska er
      🎥 Film 5: Att skapa varumärkesidentitet och kommunikationsplattform

      📝 Övningsmaterial till grund för hemuppgift: Ramverk för att bygga ett starkt varumärke

      Du får allt material skickat till dig innan kurstillfället, och ska ha tittat igenom allt material innan kursstart.

      🧑‍💻 Livekurs: Så sätter du en varumärkesstrategi som driver in affärerna



      4. Världens bästa marknadskommunikation

      Varumärkesstrategin är tydlig – men hur jobbar man med den i praktiken? Det är här det blir viktigt med en konkret kommunikations- och marknadsplan. 

      När du har konkretiserat ditt syfte är det dags att börja driva in affärerna – och det gör du med sälj- och varumärkesdrivande kommunikation.

      I denna kursdel får du lära dig vad säljdrivande kommunikation är och hur du konkret nyttjar det i din egen kommunikationsplan. Du får också lära dig hur du ska tänka kring val av media för din kommunikation för att på bästa sätt driva in affärer.

      Vi går även in på hur marketing automation och performance marketing kan effektivisera er digitala marknadsföring.

      Följande ingår i fjärde kurstillfället:

      🎥 Film 1: Affärs- och varumärkesdriven kommunikationsplan
      🎥 Film 2: Utvärdering och performance marketing
      🎥 Film 3: Kanalval och marketing automation
      🎥 Film 4: Säljdrivande kommunikation
      🎥 Film 5: Varumärkesdrivande kommunikation
      🎥 Bonusfilm:Marknadsinvesteringar under kris

      📝 Övningsmaterial till grund för hemuppgift: Ramverk för att sätta en kommunikationsplan

      Du får allt material skickat till dig en vecka innan kurstillfället, och ska ha tittat igenom allt material innan kursstart.

      🧑‍💻 Livekurs: Skapa din bästa möjliga marknads- och kommunikationsplan

      Information

      Introduktion/kick-off: Tisdag 8 februari, kl. 11.00-12.00
      Kursdel 1: Tisdag 15 februari, kl. 10.00-12.00

      Frågestund: Tisdag 22 februari, kl. 11.00-12.00 (frivilligt)

      Kursdel 2: Tisdag 8 mars, kl. 10.00-12.00

      Frågestund: Tisdag 15 mars, kl. 11.00-12.00 (frivilligt)

      Kursdel 3: Tisdag 22 mars, kl. 10.00-12.00

      Kursdel 4: Tisdag 29 mars, kl. 10.00-12.00

      Plats: det digitala verktyget Zoom, samt Marketing Levels. Du får ett mejl med länk till livekursen, samt inloggning till plattformen med filmer och övningsmaterial som ingår. 

      Efter avslutad kurs får du även ett diplom som intyg på dina kunskaper. 

      Pris: Priset för hela kursen är 14 990 kr. ex moms

      Om kursledaren:

      Erik Modig

      Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, och en av Sveriges främsta experter kring kundpsykologi, marknadsstrategi och kommunikation. Han delar sin tid mellan att skriva och föreläsa om de senaste teorierna och metoderna bakom hur kommunikation förändrar människors val. Hans senaste bok “Bang for the buck” blev 2017 utsedd till Årets Marknadsföringsbok i Sverige.

      Läs mer

      Kontakta oss:

      Breakit
      event@breakit.se

      Breakit är nyhetssajten som på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med över 250 000 unika läsare varje vecka.

      Breakit Crash Course är vår utbildningsdel med digitala kurser som är till för dig som jobbar på ett tillväxtbolag och snabbt och smidigt vill kompetensutveckla dig själv – och ditt bolag.