00
dagar
00
timmar
00
minuter
00
sekunder

De senaste åren har svensk e-handel genomgått ett stålbad. Pressade marginaler, konkurser och bromsade expansionsplaner har präglat marknaden. Men nu, 2024, pekar mycket på att vändningen är nära. Så vad innebär det för dig som är entreprenör eller beslutsfattare inom svensk e-handel?

Hur agerar branschens ledare inför “e-handels stora comeback” – om den ens är på väg? Vilka spelregler gäller inför hösten 2024 och 2025? Och var lägger e-handelns största profiler och ledare sitt fokus just nu?

På E-com Day den 19 september 2024 samlar Breakit de ledande entreprenörerna, företagsledarna och investerarna från den nordiska e-handelsmarknaden för att djupdyka i strategierna och fokusområdena som gäller 2024.

        BILJETTER (SNART UTSÅLT)

        Om E-com day


        E-com day är ett årligt e-handelsevent startat av nyhetssajten Breakit – som snabbt vuxit till att bli en självklar mötesplats för nordiska e-handlare. Under en halvdag samlas 250+ företagsledare under ett och samma tak för att lyssna till lärdomar och insikter från några av de tyngsta namnen inom branschen. Och för att knyta värdefulla kontakter.


        Eventet riktar sig till dig som är:

        • Beslutsfattare inom e-handel/retail: För dig som vill fördjupa dina kunskaper, metoder och verktyg för att stärka både ditt team och din verksamhet samtidigt som du expanderar ditt nätverk inom den svenska e-handeln.

        • Entreprenörer inom e-handel: För dig som driver, bygger och expanderar ett e-handelsbolag och vill få strategier och verktyg för tillväxt samt träffa branschens ledande aktörer.

        • Investerare: Som investerare får du exklusiva insikter om marknadstrender, chansen att träffa de hetaste uppstickarna och mingla med branschens tyngsta profiler.

        📄 E-handelsrapporten 2024 – ingår för dig med biljett! På E-com day släpper Breakits redaktion sin unika kartläggning av branschen och de mest framgångsrika bolagen. Rapporten lanseras på eventet och ingår i biljettpriset för alla besökare inklusive en prova-på-prenumeration till Breakit Premium (värde 898 kr ex moms).

        Agendan kommer att vara uppdelad i tre fokusområden ("Deep Dives"), där du kommer att kunna fördjupa dig i:



        Customer acquisition & lojalitet

        Alla e-handlare vill attrahera och behålla kunder på ett kostnadseffektivt sätt. Hur ökar du lojaliteten, bygger attraktivt varumärke och får kunder att komma tillbaka? Hur får du in nya kunder på ett lönsamt sätt? Hur ska du anpassa din prissättning och produktutbud efter ekonomiska svängningar?

        AI

        Genom att använda AI-verktyg på rätt sätt kan e-handlare skapa personliga shoppingupplevelser, optimera effektiviteten och öka konverteringsfrekvensen. Hur gör de som lyckats och vilka actions har gett störst effekt? Vilka är riskerna och möjligheterna just nu för e-handlare?

        Expansion

        Att expandera sin e-handel till nya marknader öppnar upp för nya intäkter och ökad konkurrenskraft. Det är även ett effektivt sätt att expandera verksamheten med låga marginalkostnader. Hur identifierar du potentiella nya marknader? Hur ska du tänka när du lokaliserar och positionerar dig på en ny marknad?


        BILJETTER (SNART UTSÅLT)

        Program

        10:15

        Exklusivt samtalsforum – Fullbokat!

        Innan det officiella programmet startar har du möjlighet att delta i djupgående diskussioner på ett specifikt ämne. Ta del av strategier, best practice och praktiska verktyg från andra ledare och entreprenörer inom e-handel. 


        Moderator är Klara Sernemyr, Breakit.

        Läs mer
        Klara Sernemyr
        Moderator, Breakit
        12:00

        🍲 Registrering & lunch

        Registreringen öppnar och lunch serveras. Passa på nätverka med andra entreprenörer, beslutsfattare och investerare innan vi drar igång!

        Läs mer
        13:00

        🎉 Välkomna till E-Com Day 2024!

        Dagens moderator Vigor Sörman, investerare och entreprenör, hälsar alla välkomna.

        Läs mer
        Vigor Sörman
        Entreprenör, investerare & moderator
        13:05

        PR-profilen Redgert: Så bygger du varumärke inom e-handel – och bryter igenom bruset

        Redgert Comms har arbetat med succévarumärken som Djerf Avenue och Caia Cosmetics samt stjärnor som Khloé Kardashian och Jennifer Lopez. Idag finns Redgert Comms i Stockholm, Helsingfors, London, Berlin, New York och Los Angeles. USA är den snabbast växande och företagets omsättning fortsätter att öka. Daniel Redgert är expert på att skapa buzz runt sina kunder och delar sina bästa verktyg för hur du bygger ett attraktivt varumärke och engagerar din målgrupp.

        Läs mer
        Daniel Redgert
        Founder, Redgert Comms
        13:25

        Grundarduon bakom kändisfavoriten: 2,5 miljoner sålda produkter världen över

        Företaget har tagit världen med storm och fått draghjälp av stora kändisar. Efter ännu ett rekordår gör nu grundarna ett snabbt stopp i Stockholm – och Breakit har lyckats fånga dem för ett exklusivt samtal på scen. Kan du gissa vilka hemliga gäster som dyker upp? Det här vill du inte missa!

        Läs mer
        Hemlig grundarduo
        13:45

        Exit Kitchentime: Lärdomarna från 10 år av att bygga e-handel (och misstagen på vägen)

        Joel Falck, grundare av KitchenTime, fick in matjätten Bergendahls som majoritetsägare 2021 efter flera expansionsfaser och förändringar. Trots en pandemi som sköt försäljningen över 100 procent uppåt vid vissa tillfällen, stötte bolaget också på utmaningar såsom minskad omsättning och ökade förluster senare år. Här delar han med sig av de viktigaste lärdomarna från resan – och de misstag han aldrig gör om.

        Läs mer
        Joel Falck
        Acting CEO Babyshop, Co-Founder KitchenTime
        14:00

        Så skaffar (och behåller) du nya kunder – utan att tömma kassan

        Många e-handlare brottas med att skaffa nya kunder på ett lönsamt sätt. Hur attraherar du nya kunder utan att tömma budgeten? Hur säkerställer du att dina kunder fortsätter att handla hos dig? Och hur viktig är kundlojalitet för att attrahera riskkapital?

        I en paneldiskussion med Aida Jammal på eEquity, Fedja Porobic  på Porobic Group och Maja Nilsson Lindelöf  Lis Bonne Atelier, delar deltagarna sina bästa tips och strategier för effektiv kundanskaffning och lojalitetsbyggande.

        Läs mer
        Aida Jammal
        Investment Professional, eEquity
        Elvira Eriksson
        Co-founder & CEO, Mockberg
        Maja Nilsson Lindelöf
        Founder & CEO, Lis Bonne Atelier
        14:25

        The Evolution of Social Commerce: 3 Key Growth Drivers on TikTok

        Under hösten 2024 lanserar TikTok sin rapport "Social Commerce 2.0: Driving Successful Growth on TikTok". TikTok kommer att presentera en exklusiv förhandsvisning av rapporten, som täcker landskapet för social commerce och hur ditt varumärke kan dra nytta av det. 

        Läs mer
        Jacob Friberg
        Brand Partnerships Manager, TikTok Nordics
        14:40

        Exklusiv rapport: E-Com Actions – så optimerar Sveriges e-handlare sina bolag

        Vilka åtgärder har Sveriges främsta e-handlare genomfört för att optimera sina bolag under de senaste, tuffa åren? Breakit har kartlagt och pratat med de viktigaste aktörerna på marknaden – och tagit fram en lång lista av konkreta åtgärder som du som e-handlare kan implementera i din affär. Med Åsa Johansson, reporter. 

        Rapporten bygger på en kombination av djupintervjuer och enkätsvar.

        Läs mer
        Åsa Johansson
        Reporter, Breakit
        14:45

        ☕ Fika & nätverkande

        Mingla med andra deltagare och knyt nya kontakter inom bolagsbyggande och e-handelsbolag.

        Läs mer
        15:20

        Hur miljardsuccén Ridestore använder AI för att optimera försäljning och lönsamhet

        Ridestore, det framgångsrika streetwear- och outdoor-imperiet, har lyckats använda AI-predictions för att lösa en av e-handelns största utmaningar. Genom att snabbt analysera och optimera data har de förbättrat sin Sell-Through Rate och säkrat lönsam tillväxt. Elin Glommen Liljedahl, VD på Ridestore, berättar om deras framgång.

        Marcus Tagesson, grundare av Dema AI och tidigare grundare av Babyshop, förklarar hur AI kan hjälpa e-handlare att få djupare förståelse av sina data och affär, för att uppnå långsiktig lönsamhet.

        Läs mer
        Elin Glommen Liljedahl
        CEO, Ridestore
        Marcus Tagesson
        Co-Founder, Dema
        15:35

        Insights: 3 konkreta actions inom hållbarhet – som stärker e-handlarnas affärer

        Kan hållbarhet verkligen boosta kundnöjdhet och stärka ditt varumärke? Vad är risken med att inte ha hållbarhet på bolagets agenda? Thomas Svensson, Head of Partner, delar exklusiva insikter från Svea Banks rapport, baserad på svar från över 500 svenska e-handlare. Här är de konkreta hållbarhetsåtgärderna som gör skillnad – och e-handelsbolagen som lyckats bäst.

        Läs mer
        Thomas Svensson
        Head of Partner, Payments, SVEA
        15:50

        50 länder på 5 år: Nycklarna bakom doldisens e-handelssuccé

        Ninepine, som tillverkar en kombination av träningskläder och vardagsoutfits, har varit en namn att räkna med sedan starten 2019. Grundarna Benjamin Lau och Kousha Torabi har tagit bolaget till över 50 länder på bara fem år, där Sverige bara står för en sjättedel av omsättningen. Fokus ligger på långsiktigt skalbara marknader utanför Norden. Vilka är nycklarna till deras internationella framgång? Grundarna avslöjar strategierna som driver företaget globalt.

        Läs mer
        Kousha Torabi
        Co-Founder & Co-CEO, Ninepine
        Benjamin Lau
        Co-Founder & Co-CEO, Ninepine
        16:15

        Hemligheten bakom John Henrics tillväxtresa – så tog de sig över 200-miljonersstrecket

        Trots att många e-handelsbolag kämpade med tillväxten förra året lyckades John Henric vända trenden. Med en tillväxt på 23% sprängde de 200-miljonersgränsen i omsättning. Tillväxtresan fortsätter, med nästan 40 000 nya kunder redan i år. Hemligheten? En ständig analys och optimering där de effektivt maxar varje kanal för att nå nya kunder. John Ekström, grundare och VD gästar E-Com Day och berättar om resan och arbetet med bibehålla stark tillväxt framåt.

        Läs mer
        John Ekström
        Founder & CEO, John Henric
        16:35

        🏆 Prisutdelning: Årets hållbara e-handelsresa 2024!

        Breakit tillsammans med Svea Bank delar ut pris till Årets hållbarhetsresa inom e-handelsbranschen 2024! Därefter firar vi med bubbel och mingel!

        Finalister 2024:

        Läs mer
        Magdalena Caesar
        Business Area Manager, Svea Bank
        16:45

        🥂 Exklusivt mingel: DJ & Drinks

        Välkomna att mingla med deltagare & Sveriges främsta e-handelsbolag!

        Läs mer

        Talar-lineup

        Hemlig grundarduo

        Grundarduon bakom kändisfavoriten: 2,5 miljoner sålda produkter världen över

        Företaget har tagit världen med storm och fått draghjälp av stora kändisar. Efter ännu ett rekordår gör nu grundarna ett snabbt stopp i Stockholm – och Breakit har lyckats fånga dem för ett exklusivt samtal på scen. Kan du gissa vilka hemliga gäster som dyker upp? Det här vill du inte missa!

        Läs mer

        John Ekström
        Founder & CEO, John Henric

        Hemligheten bakom John Henrics tillväxtresa – så tog de sig över 200-miljonersstrecket

        Trots att många e-handelsbolag kämpade med tillväxten förra året lyckades John Henric vända trenden. Med en tillväxt på 23% sprängde de 200-miljonersgränsen i omsättning. Tillväxtresan fortsätter, med nästan 40 000 nya kunder redan i år. Hemligheten? En ständig analys och optimering där de effektivt maxar varje kanal för att nå nya kunder. John Ekström, grundare och VD gästar E-Com Day och berättar om resan och arbetet med bibehålla stark tillväxt framåt.

        Läs mer

        Maja Nilsson Lindelöf
        Founder & CEO, Lis Bonne Atelier

        Så skaffar (och behåller) du nya kunder – utan att tömma kassan

        Många e-handlare brottas med att skaffa nya kunder på ett lönsamt sätt. Hur attraherar du nya kunder utan att tömma budgeten? Hur säkerställer du att dina kunder fortsätter att handla hos dig? Och hur viktig är kundlojalitet för att attrahera riskkapital?

        I en paneldiskussion med Aida Jammal på eEquity, Fedja Porobic  på Porobic Group och Maja Nilsson Lindelöf  Lis Bonne Atelier, delar deltagarna sina bästa tips och strategier för effektiv kundanskaffning och lojalitetsbyggande.

        Läs mer

        Daniel Redgert
        Founder, Redgert Comms

        Daniel Redgert är en framstående PR-profil och grundare av kommunikationsbolaget Redgert Comms, ett riktig snabbväxare med kontor i Stockholm, Helsingfors, London, Berlin, New York och Los Angeles.

        PR-profilen Redgert: Så bygger du varumärke inom e-handel – och bryter igenom bruset

        Redgert Comms har arbetat med succévarumärken som Djerf Avenue och Caia Cosmetics samt stjärnor som Khloé Kardashian och Jennifer Lopez. Idag finns Redgert Comms i Stockholm, Helsingfors, London, Berlin, New York och Los Angeles. USA är den snabbast växande och företagets omsättning fortsätter att öka. Daniel Redgert är expert på att skapa buzz runt sina kunder och delar sina bästa verktyg för hur du bygger ett attraktivt varumärke och engagerar din målgrupp.

        Läs mer

        Aida Jammal
        Investment Professional, eEquity

        Så skaffar (och behåller) du nya kunder – utan att tömma kassan

        Många e-handlare brottas med att skaffa nya kunder på ett lönsamt sätt. Hur attraherar du nya kunder utan att tömma budgeten? Hur säkerställer du att dina kunder fortsätter att handla hos dig? Och hur viktig är kundlojalitet för att attrahera riskkapital?

        I en paneldiskussion med Aida Jammal på eEquity, Fedja Porobic  på Porobic Group och Maja Nilsson Lindelöf  Lis Bonne Atelier, delar deltagarna sina bästa tips och strategier för effektiv kundanskaffning och lojalitetsbyggande.

        Läs mer

        Elin Glommen Liljedahl
        CEO, Ridestore

        Hur miljardsuccén Ridestore använder AI för att optimera försäljning och lönsamhet

        Ridestore, det framgångsrika streetwear- och outdoor-imperiet, har lyckats använda AI-predictions för att lösa en av e-handelns största utmaningar. Genom att snabbt analysera och optimera data har de förbättrat sin Sell-Through Rate och säkrat lönsam tillväxt. Elin Glommen Liljedahl, VD på Ridestore, berättar om deras framgång.

        Marcus Tagesson, grundare av Dema AI och tidigare grundare av Babyshop, förklarar hur AI kan hjälpa e-handlare att få djupare förståelse av sina data och affär, för att uppnå långsiktig lönsamhet.

        Läs mer

        Kousha Torabi
        Co-Founder & Co-CEO, Ninepine

        E-handelsentreprenören Kousha Torabi, tillsammans med Benjamin Lau, ligger bakom uppstickaren Ninepine. Företaget specialiserar sig på minimalistiska träningskläder och har snabbt gjort sig ett namn inom branschen.

        50 länder på 5 år: Nycklarna bakom doldisens e-handelssuccé

        Ninepine, som tillverkar en kombination av träningskläder och vardagsoutfits, har varit en namn att räkna med sedan starten 2019. Grundarna Benjamin Lau och Kousha Torabi har tagit bolaget till över 50 länder på bara fem år, där Sverige bara står för en sjättedel av omsättningen. Fokus ligger på långsiktigt skalbara marknader utanför Norden. Vilka är nycklarna till deras internationella framgång? Grundarna avslöjar strategierna som driver företaget globalt.

        Läs mer

        Jacob Friberg
        Brand Partnerships Manager, TikTok Nordics

        The Evolution of Social Commerce: 3 Key Growth Drivers on TikTok

        Under hösten 2024 lanserar TikTok sin rapport "Social Commerce 2.0: Driving Successful Growth on TikTok". TikTok kommer att presentera en exklusiv förhandsvisning av rapporten, som täcker landskapet för social commerce och hur ditt varumärke kan dra nytta av det. 

        Läs mer

        Joel Falck
        Acting CEO Babyshop, Co-Founder KitchenTime

        Joel Falck är medgrundare av KitchenTime och ny vd på Babyshop, som nyligen påbörjade en rekonstruktion. Hans mål är att vända Babyshop till positivt kassaflöde och säkerställa långsiktig lönsamhet.

        Exit Kitchentime: Lärdomarna från 10 år av att bygga e-handel (och misstagen på vägen)

        Joel Falck, grundare av KitchenTime, fick in matjätten Bergendahls som majoritetsägare 2021 efter flera expansionsfaser och förändringar. Trots en pandemi som sköt försäljningen över 100 procent uppåt vid vissa tillfällen, stötte bolaget också på utmaningar såsom minskad omsättning och ökade förluster senare år. Här delar han med sig av de viktigaste lärdomarna från resan – och de misstag han aldrig gör om.

        Läs mer

        Elvira Eriksson
        Co-founder & CEO, Mockberg

        Så skaffar (och behåller) du nya kunder – utan att tömma kassan

        Många e-handlare brottas med att skaffa nya kunder på ett lönsamt sätt. Hur attraherar du nya kunder utan att tömma budgeten? Hur säkerställer du att dina kunder fortsätter att handla hos dig? Och hur viktig är kundlojalitet för att attrahera riskkapital?

        I en paneldiskussion med Aida Jammal på eEquity, Fedja Porobic  på Porobic Group och Maja Nilsson Lindelöf  Lis Bonne Atelier, delar deltagarna sina bästa tips och strategier för effektiv kundanskaffning och lojalitetsbyggande.

        Läs mer

        Benjamin Lau
        Co-Founder & Co-CEO, Ninepine

        E-handelsentreprenören Benjamin Lau, tillsammans med Kousha Torabi, ligger bakom uppstickaren Ninepine. Företaget specialiserar sig på minimalistiska träningskläder och har snabbt gjort sig ett namn inom branschen.

        50 länder på 5 år: Nycklarna bakom doldisens e-handelssuccé

        Ninepine, som tillverkar en kombination av träningskläder och vardagsoutfits, har varit en namn att räkna med sedan starten 2019. Grundarna Benjamin Lau och Kousha Torabi har tagit bolaget till över 50 länder på bara fem år, där Sverige bara står för en sjättedel av omsättningen. Fokus ligger på långsiktigt skalbara marknader utanför Norden. Vilka är nycklarna till deras internationella framgång? Grundarna avslöjar strategierna som driver företaget globalt.

        Läs mer

        Marcus Tagesson
        Co-Founder, Dema

        Hur miljardsuccén Ridestore använder AI för att optimera försäljning och lönsamhet

        Ridestore, det framgångsrika streetwear- och outdoor-imperiet, har lyckats använda AI-predictions för att lösa en av e-handelns största utmaningar. Genom att snabbt analysera och optimera data har de förbättrat sin Sell-Through Rate och säkrat lönsam tillväxt. Elin Glommen Liljedahl, VD på Ridestore, berättar om deras framgång.

        Marcus Tagesson, grundare av Dema AI och tidigare grundare av Babyshop, förklarar hur AI kan hjälpa e-handlare att få djupare förståelse av sina data och affär, för att uppnå långsiktig lönsamhet.

        Läs mer

        Thomas Svensson
        Head of Partner, Payments, SVEA

        Emma Lindgren är expert på konsumtion och digital handel på Svea Bank, som har över fyrtio års erfarenhet av att stödja företag med likviditetslösningar.

        Insights: 3 konkreta actions inom hållbarhet – som stärker e-handlarnas affärer

        Kan hållbarhet verkligen boosta kundnöjdhet och stärka ditt varumärke? Vad är risken med att inte ha hållbarhet på bolagets agenda? Thomas Svensson, Head of Partner, delar exklusiva insikter från Svea Banks rapport, baserad på svar från över 500 svenska e-handlare. Här är de konkreta hållbarhetsåtgärderna som gör skillnad – och e-handelsbolagen som lyckats bäst.

        Läs mer

        Åsa Johansson
        Reporter, Breakit

        Exklusiv rapport: E-Com Actions – så optimerar Sveriges e-handlare sina bolag

        Vilka åtgärder har Sveriges främsta e-handlare genomfört för att optimera sina bolag under de senaste, tuffa åren? Breakit har kartlagt och pratat med de viktigaste aktörerna på marknaden – och tagit fram en lång lista av konkreta åtgärder som du som e-handlare kan implementera i din affär. Med Åsa Johansson, reporter. 

        Rapporten bygger på en kombination av djupintervjuer och enkätsvar.

        Läs mer

        Vigor Sörman
        Entreprenör, investerare & moderator

        🎉 Välkomna till E-Com Day 2024!

        Dagens moderator Vigor Sörman, investerare och entreprenör, hälsar alla välkomna.

        Läs mer

        Klara Sernemyr
        Moderator, Breakit

        Exklusivt samtalsforum – Fullbokat!

        Innan det officiella programmet startar har du möjlighet att delta i djupgående diskussioner på ett specifikt ämne. Ta del av strategier, best practice och praktiska verktyg från andra ledare och entreprenörer inom e-handel. 


        Moderator är Klara Sernemyr, Breakit.

        Läs mer

        Samtalsledare i samtalsforum med start 10:30 (endast för anmälda)

        Tom Flumé
        Grundare och vd, Moss & Noor

        🗣️ Finansieringsstrategier: Den optimala finansieringsmixen för e-handlare.

        Läs mer

        Jessika Ödling
        Measurement Engineer, Dema

        🗣️ Mätning och optimering av marknadsinsatser med AI: MMM, attribution och incrementality.

        Läs mer

        Peter Hesslin
        Expert på e-handelslogistik

        🗣️ Leverans & returer: Den optimala leverans- och returstrategin.

        Läs mer

        Carl Setterberg
        Head of Epicenter Store

        🗣️ Synergi mellan online och fysisk handel: Komplettera online-försäljningen med showroom.

        Läs mer

        Jan Tallroth
        Chief Growth Officer, Priceindx

        🗣️ Trender inom produktkategorier: Anpassa produktutbudet efter ekonomiska svängningar.

        Läs mer

        • Ett superarrangemang som jag gärna återkommer till och rekommenderar till många.
        • Tack för superbra event! Väldigt bra genomförande med genomtänkt balans – timingen mellan inslag, valda ämnen, talare och mingel.
        • E-com Day gav mig värdefulla och aktuella insikter och en möjlighet att träffa andra e-handlare.
        • Superhärligt event!
        • Mycket bra nätverkande och go stämning!
        • Riktigt bra styrt med flera bra talare! God mat och bra planerat program.
        • Breakit levererar alltid. Bra content och härliga människor.

        Gå med som partner 🤝

        Som partner till E-Com Day når du beslutsfattare på Sveriges mest framgångsrika e-handelsbolag – både etablerade och tillväxtbolag.

        Våra partnerskap inkluderar allt från scentid och monterytor till kreativa koncept – allt anpassat efter dina behov. Du och ditt företag når dessutom ut i all kommunikation kopplat till eventet inför, under och efter – native-artiklar, sociala medier, exponering på sajt* samt nyhetsbrev.

        Stärk ditt varumärke i målgruppen, gör konkreta affärer och nå ut till tusentals beslutsfattare på e-handelsbolag.

        Kontakta oss så tar vi fram det optimala upplägget för dig!

        *Breakit.se når varje vecka 250.000 beslutsfattare inom tech och affärer.

        Kontakta oss 💌

        Niclas Kroon
        niclas.kroon@breakit.se

        Projektledare & deltagarfrågor

        Johanna Friberg
        johanna.friberg@breakit.se

        Eventchef

        My Karlsson
        my@breakit.se

        Partnerskap

        Louise Mye
        louise@breakit.se

        Partnerskap

        Hanna Linnerstam
        hanna@breakit.se

        Marknad

        Arrangör

        Breakit är Sveriges nyhetssajt om techbolag och startups. Vi bevakar digitaliseringen och berättar om entreprenörerna som förändrar näringslivet.