De senaste åren har svensk e-handel genomgått ett stålbad. Pressade marginaler, konkurser och bromsade expansionsplaner har präglat marknaden. Men nu, 2024, pekar mycket på att vändningen är nära. Så vad innebär det för dig som är entreprenör eller beslutsfattare inom svensk e-handel?

Hur agerar branschens ledare inför “e-handels stora comeback” – om den ens är på väg? Vilka spelregler gäller inför hösten 2024 och 2025? Och var lägger e-handelns största profiler och ledare sitt fokus just nu?

På E-com Day den 19 september 2024 samlar Breakit de ledande entreprenörerna, företagsledarna och investerarna från den nordiska e-handelsmarknaden för att djupdyka i strategierna och fokusområdena som gäller 2024.

        BILJETTER (SNART UTSÅLT)

        Om E-com day


        E-com day är ett årligt e-handelsevent startat av nyhetssajten Breakit – som snabbt vuxit till att bli en självklar mötesplats för nordiska e-handlare. Under en halvdag samlas 250+ företagsledare under ett och samma tak för att lyssna till lärdomar och insikter från några av de tyngsta namnen inom branschen. Och för att knyta värdefulla kontakter.


        Eventet riktar sig till dig som är:

        • Beslutsfattare inom e-handel/retail: För dig som vill fördjupa dina kunskaper, metoder och verktyg för att stärka både ditt team och din verksamhet samtidigt som du expanderar ditt nätverk inom den svenska e-handeln.

        • Entreprenörer inom e-handel: För dig som driver, bygger och expanderar ett e-handelsbolag och vill få strategier och verktyg för tillväxt samt träffa branschens ledande aktörer.

        • Investerare: Som investerare får du exklusiva insikter om marknadstrender, chansen att träffa de hetaste uppstickarna och mingla med branschens tyngsta profiler.

        📄 E-handelsrapporten 2024 – ingår för dig med biljett! På E-com day släpper Breakits redaktion sin unika kartläggning av branschen och de mest framgångsrika bolagen. Rapporten lanseras på eventet och ingår i biljettpriset för alla besökare inklusive en prova-på-prenumeration till Breakit Premium (värde 898 kr ex moms).

        Agendan kommer att vara uppdelad i tre fokusområden ("Deep Dives"), där du kommer att kunna fördjupa dig i:



        Customer acquisition & lojalitet

        Alla e-handlare vill attrahera och behålla kunder på ett kostnadseffektivt sätt. Hur ökar du lojaliteten, bygger attraktivt varumärke och får kunder att komma tillbaka? Hur får du in nya kunder på ett lönsamt sätt? Hur ska du anpassa din prissättning och produktutbud efter ekonomiska svängningar?

        AI

        Genom att använda AI-verktyg på rätt sätt kan e-handlare skapa personliga shoppingupplevelser, optimera effektiviteten och öka konverteringsfrekvensen. Hur gör de som lyckats och vilka actions har gett störst effekt? Vilka är riskerna och möjligheterna just nu för e-handlare?

        Expansion

        Att expandera sin e-handel till nya marknader öppnar upp för nya intäkter och ökad konkurrenskraft. Det är även ett effektivt sätt att expandera verksamheten med låga marginalkostnader. Hur identifierar du potentiella nya marknader? Hur ska du tänka när du lokaliserar och positionerar dig på en ny marknad?


        BILJETTER (SNART UTSÅLT)

        Samtalsledare i samtalsforum med start 10:30 (endast för anmälda)

        Tom Flumé
        Grundare och vd, Moss & Noor

        🗣️ Finansieringsstrategier: Den optimala finansieringsmixen för e-handlare.

        Läs mer

        Jessika Ödling
        Measurement Engineer, Dema

        🗣️ Mätning och optimering av marknadsinsatser med AI: MMM, attribution och incrementality.

        Läs mer

        Peter Hesslin
        Expert på e-handelslogistik

        🗣️ Leverans & returer: Den optimala leverans- och returstrategin.

        Läs mer

        Carl Setterberg
        Head of Epicenter Store

        🗣️ Synergi mellan online och fysisk handel: Komplettera online-försäljningen med showroom.

        Läs mer

        Jan Tallroth
        Chief Growth Officer, Priceindx

        🗣️ Trender inom produktkategorier: Anpassa produktutbudet efter ekonomiska svängningar.

        Läs mer

        • Ett superarrangemang som jag gärna återkommer till och rekommenderar till många.
        • Tack för superbra event! Väldigt bra genomförande med genomtänkt balans – timingen mellan inslag, valda ämnen, talare och mingel.
        • E-com Day gav mig värdefulla och aktuella insikter och en möjlighet att träffa andra e-handlare.
        • Superhärligt event!
        • Mycket bra nätverkande och go stämning!
        • Riktigt bra styrt med flera bra talare! God mat och bra planerat program.
        • Breakit levererar alltid. Bra content och härliga människor.

        Gå med som partner 🤝

        Som partner till E-Com Day når du beslutsfattare på Sveriges mest framgångsrika e-handelsbolag – både etablerade och tillväxtbolag.

        Våra partnerskap inkluderar allt från scentid och monterytor till kreativa koncept – allt anpassat efter dina behov. Du och ditt företag når dessutom ut i all kommunikation kopplat till eventet inför, under och efter – native-artiklar, sociala medier, exponering på sajt* samt nyhetsbrev.

        Stärk ditt varumärke i målgruppen, gör konkreta affärer och nå ut till tusentals beslutsfattare på e-handelsbolag.

        Kontakta oss så tar vi fram det optimala upplägget för dig!

        *Breakit.se når varje vecka 250.000 beslutsfattare inom tech och affärer.

        Kontakta oss 💌

        Niclas Kroon
        niclas.kroon@breakit.se

        Projektledare & deltagarfrågor

        Johanna Friberg
        johanna.friberg@breakit.se

        Eventchef

        My Karlsson
        my@breakit.se

        Partnerskap

        Louise Mye
        louise@breakit.se

        Partnerskap

        Hanna Linnerstam
        hanna@breakit.se

        Marknad

        Arrangör

        Breakit är Sveriges nyhetssajt om techbolag och startups. Vi bevakar digitaliseringen och berättar om entreprenörerna som förändrar näringslivet.