Ny som marknadschef – så gör du ett superjobb
4 av 5 i betyg av tidigare deltagare ⭐️
Har du utvecklats i din roll som marknadsförare och ska få eller har fått en ny tjänst med utökat ansvar? Eller har du ambitioner att i framtiden bli en marknadschef? Denna fördjupningskurs riktar sig till dig som behöver rusta upp och utveckla dina kunskaper i specifika områden som krävs av en marknadschef.
🗓 Kursstart: 22 september
✎ Omfattning: 1 heldag, kl. 09:00-17:00
👩💻 Plats: Sveavägen 9, Stockholm eller distans
Mer information och anmälan till höstens datum hittar du här.
Som marknadschef har du ett helhetsansvar för företagets varumärke, kundresor och tillväxt samt att säkerställa att du har ett framgångsrikt team. Hur vill du att ditt team ska jobba med målgrupper, personas och drivkraftsanalyser? Vad ska era tillväxtmål vara och hur når ni nya marknader? Tre områden du behöver ha bra koll på är digitala plattformar och verktyg, analys och strategi.
Du kommer lära dig:
✅ Segmenteringar för fokuserad tillväxt
✅ Kundbeteenden och psykologiska insikter i hur din kund resonerar och agerar, för att kunna utveckla kundresan
✅ Hur du analyserar marknadsinvesteringar
✅ Hur du säkerställer nyckelkompetenser och bygger ett framgångsrikt team
✅ Hur du allokerar budget för att skapa varumärkeskännedom
✅ Organisera mätning och KPIer
✅ Digitala plattformar och kanalval – vilka ska ni välja, eller välja bort?
✅ Praktiska kunskaper för att bli trygg i rollen som marknadschef
✅ Skapa helhetsförståelse för resultat, analys och KPI:er för sig själv, sin avdelning och hela bolaget