Breakit Fintech – Future of credit
Breakit E-com day – Sveriges hetaste e-handelsevent
6 april 2022 08:30-17:00Epicenter
Breakit E-com day 2022
Välkommen på Breakits nya e-handelsevent + få vår unika kartläggning av 50 e-handelsbolag på köpet!
Pandemin tog e-handeln från het till glödhet. Affärerna strömmade in och branschen växte rekordfort. Samtidigt fanns det förstås en rad utmaningar: prisdumpning, dyrare marknadskostnader och ett ökat krav på hållbarhet. Idag står branschen inför nya utmaningar i och med den säkerhetskris vi befinner oss i. Till följd av kriget vittnar många e-handlare om minskad efterfrågan- och försäljning. Som e-handlare befinner du dig i stenhård konkurrens och ständig förändring.
På Breakits nya event Breakit E-com day får du no-bullshit-råd från de hetaste e-handlarna just nu. Du lär dig vad din e-handel är värd, hur du ska sänka dina marknadskostnader i en tid när de bara blir dyrare, hur du ska skala organisationen och hur du hittar de största talangerna.
Dessutom får du – som alltid på Breakits event – de senaste snackisarna och bakom kulisserna-historierna som du kan dra nytta av i din verksamhet. Vi älskar framgångshistorier men älskar lärorika misstag och floppar ännu mer – så det blir en hel del av det med.
Bitar av innehållet:
🦄 Sveriges nästa e-handels-enhörning – vad krävs för att lyckas?
📈 E-handels-berg-och-dalbana på börsen – så maxar du värdet på din e-handel
🌟 Talangkrig i e-handeln – så lockar du talangerna till just dig
🌱 Sluta snacka, börja agera – så får du till en hållbar leveranskedja
🔥 Breakits unika rapport med Sveriges 50 mest värdefulla e-handelsbolag – siffrorna, analyserna och värderingarna
🏆 Dessutom: Breakit och Svea Bank delar ut pris till Årets hållbara e-handelsresa! Nominera er här fram till den 30 mars!
Utöver ett turboladdat program blir det självklart viktigt nätverkande med de snabbast växande e-handelsföretagen just nu i Sverige. Vi avslutar med mingel!
E-com day är för dig som: Driver, leder eller jobbar på ett e-handelsbolag, främst på C-level-nivå eller som grundare. Eventet är även ett klockrent tillfälle för investerare som är intresserade av e-handels-segmentet.
Just nu: Köp biljett till Breakit E-com day och få vår unika e-handelsrapport för 2022, där vi avslöjar de 50 mest värdefulla e-handelsbolagen i Sverige just nu (bolag för bolag - analys och siffror). Rapporten skickas direkt till din inkorg.
Talare på Breakit E-com day 2022
Några av deltagarna:
Program
👋 Dagen börjar – nu kör vi!
Moderatorerna Paulina Modlitba och Åsa Johansson kickar igång E-Com day 2022.
Hur Vivino blev den största vinappen i världen – och hur de vände engagemanget till en superstark position inom vinförsäljning
Kanske har Vivino funnit den heliga graalen till minskad churn. För hur ska man annars tolka den succé som vinappen Vivino haft senaste åren. Theis Søndergaard är medgrundare av Vivino och har fått miljoner vindrickare att skanna sina etiketter för betyg, tips och mer kunskap. Att sälja vinerna blev en ny, ännu större framgång. För Breakit E-com day kommer han till Stockholm och delar med sig av sin historia i en exklusiv intervju (engelska).
E-handlarna i frysboxen – hur agerar investerarna när värderingarna rasar?
Revolutionraces medgrundare och vd Pernilla Nyrensten och Henrik Aspén partner från Verdane möter Breakits börs-reporter Martin Hävner i en panel där vi går till botten med dagens värderingar och vad dessa experter tror om framtiden.
Växla upp din affär genom att satsa på B2B – så gör du i tre enkla steg
Thomas Svensson, e-handelsexpert på Svea Bank, visar hur en e-handel som normalt vänder sig till B2C kan hitta nya affärer genom att se över sitt B2B-erbjudande och anpassa kassan till det.
80 miljoner i försäljning på 24 timmar efter lansering – så gjorde Stark världens mest framgångsrika motorcykellansering
Under två år byggde Anton Wass (känd som e-handelsraketen Pierces ena grundare) i hemlighet upp sin startup som nu utmanar en mångmiljardindustri. När han tryckte på knappen sålde han för 80 miljoner. I en exklusiv intervju talar han för första gången ut på scen om hur det gick till.
Debatt: Kundens bästa vän – eller e-handlarens värsta fiende? Att gå ur budkriget som en vinnare
Konsumenten kräver blixtsnabba leveranser, Q-commerce tar över samtidigt som e-handlaren kämpar med låga marginaler och konsumenterna kräver hållbara leveranser. Hur går den ekvationen ihop? Debatt med Fredrik Hamilton, grundare och vd på hajpade fraktaktören Budbee, Aysha Jones, vd på normbrytande makeupbolaget FÄRG och John Tengberg, vd på snabbväxande matleveranstjänsten Kavall.
Omni versus opti – "miljonmakaren" visar vilken strategi som är bäst för er
Varje e-handel och målgrupp är unik och kräver också sin strategi, även vad gäller omni-channel eller opti-channel – det vill säga att använda data kring till exempel tidigare val för att nå kunderna. Nic Staeger, tidigare e-handelschef på Cervera där han bidrog till att lyfta omsättningen från 90 till 550 miljoner kronor på 18 månader, och aktuell med boken En djävel på e-handel, guidar dig i hur du ska tänka.
När kunden kräver transparens – så gjorde Reforma för att skapa en hållbar distributionskedja
Linnea Sweijer och Anna-Klara Jönsson är grundare respektive vd och vice vd på den hållbara möbel-e-handeln Reforma, som på kort tid omsätter över 50 miljoner. Här berättar de hur de skapat en hållbar distributionskedja och inspirerar dig att göra samma sak.
Retailtrenderna 2022 vi som e-handlare behöver ha koll på
Intervju med Tobias Lindh, VD på Adyen i Norden & Baltikum. Vilka är retailtrenderna 2022 och hur kan du som e-handlare skapa värde tillsammans med Adyen?
Svenskt rekord (typ) i att dra in kapital – Juni-grundaren om när det är läge att ta in riskkapital
Samir El-Sabini har i det tysta dragit igång e-handelstjänsten Juni och fått in rekordstora belopp riskkapital från bland annat Spotify-veteranen Sophia Bendz bolag, Klarna-grundaren Victor Jacobsson och modesajten Nakds grundare Jarno Vanhatapio. Här avslöjar han strategin bakom och ger råd kring hur du ska tänka när du finansierar din e-handel.
Faktorerna som skapar en värdefull e-handel – och det får investerarna att dra öronen åt sig
Omsättning och vinst är en sak – men vilka fler saker gör att värderingen på en e-handel lyfter? I Breakits helt nya e-handelsrapport listar vi de 50 just nu mest värdefulla e-handlarna, och här dissikerar vi vad vi hittat och vad mer vi kan lära oss av de mest värdefulla bolagen. Panel med Adeline Sterner, Caia Cosmetics nya vd, Gustav Lidén, medgrundare och vd på Flattered samt Patrik Hedelin, medgrundare och partner eEquity. Breakits e-handelsreporter Åsa Johansson modererar.
E-handel i artiklar, Instagram och video: Därför är det nödvändigt för att nå dagens konsumenter
Konsumenten förväntar sig möjligheten att shoppa via olika kanaler och samtidigt få en sömlös shoppingupplevelse online. Mikaela Jaconelli tar oss igenom hur det nya konsumentbeteendet ser ut, dagens trender inom e-handel och hur handlare kan möta kundes behov. Hon delar även med sig av unika resultat från ett etablerat varumärke inom mode som sålt produkter via Tipser's nätverk.
Det blir allt dyrare att skaffa kunder – här är strategierna för att sänka dina kostnader
Customer acquisition cost, CAC, är en ständig huvudvärk för e-handelns marknads- och säljavdelning. Det blir allt dyrare att köpa marknadsföring i sociala medier, influencers vill ha mer betalt och konkurrensen ökar kraftigt. Hör en av e-handelns främsta marknadsföringsproffs, Sarah Krusell, chef över NA-KDs varumärke och kommersiella del, berätta hur du behöver tänka för att sticka ut som varumärke och på så sätt slippa betala dyra pengar för att dra in kunder.
Hypertillväxt och talangkriget inom e-handel – hur hittar du stjärnorna alla vill rekrytera?
Bland de bolag som ska växa snabbast och rekrytera mest i år återfinns många e-handlare, bland annat Mathem. Här berättar Mathems chef över HR, Linda Ahlerup, om bolagets strategi för att hitta de bästa stjärnorna – men också kunna behålla kvalitet när rekryteringen behöver gå rekordsnabbt.
Mina lärdomar från tiden med Löwengrip – det här var framgångsfaktorer och det här hade jag gjort annorlunda
För första gången i e-handelssammanhang, efter både en crash och en rekordförsäljning, talar skönhetsentreprenören Isabella Löwengrip ut om sin e-handelsresa. Vilka var framgångsfaktorerna som byggde bolaget till en omsättning på som mest 85 miljoner – och vad hade hon gjort annorlunda idag? Breakit intervjuar Isabella Löwengrip.
🏆 Prisutdelning! Årets hållbarhetsresa!
Breakit och vår partner Svea Bank delar ut pris till Årets hållbarhetsresa inom e-handeln. Därefter firar vi med bubbel, musik och mingel!
🥂 Bubbel & mingel i mängder!
Mingla järnet, dela med dig av insikter från dagen och skapa nya kontakter! Vi har även en grym DJ-duo på plats som kommer att bjuda på sköna tracks under kvällens gång.
Detta får du på Breakit E-com day
💡 No-bullshit-råd från några av Sveriges främsta e-handels-entreprenörer
📈 Inspiration i mängder och konkreta verktyg för att maximera tillväxten – men också göra det hållbart
👥 Skarpt nätverkande och personliga samtal med branschkollegor
🍾 Prisutdelning, bubbel och mingel i mängder!
Ett superarrangemang som jag gärna återkommer till och rekommenderar till många.
Det praktiska
⏰ Tid: Breakit E-com day pågår mellan kl. 08.30-17.00 den 6 april 2022.
📍Plats: Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36, 111 57 Stockholm
Vill du nå e-handelsbolag? Bli utställare!
Kontakta Charlotta Malmquist Renstig, Key Account Manager på Breakit:
charlotta@breakit.se eller 073-579 8069.
Har du frågor om eventet?
Key Account Manager, Breakit. Kontakta om partnerskap och utställarplatser.
Arrangör:
Breakit är Sveriges nyhetssajt om det nya näringslivet. Vi har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med 200 000 unika läsare varje vecka.