E-com day arrangeras av:
Breakit är Sveriges nyhetssajt om det nya näringslivet. Vi har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med 200 000 unika läsare varje vecka.
Moderatorerna Paulina Modlitba och Åsa Johansson kickar igång E-Com day 2022.
Kanske har Vivino funnit den heliga graalen till minskad churn. För hur ska man annars tolka den succé som vinappen Vivino haft senaste åren. Theis Søndergaard är medgrundare av Vivino och har fått miljoner vindrickare att skanna sina etiketter för betyg, tips och mer kunskap. Att sälja vinerna blev en ny, ännu större framgång. För Breakit E-com day kommer han till Stockholm och delar med sig av sin historia i en exklusiv intervju (engelska).
Revolutionraces medgrundare och vd Pernilla Nyrensten och Henrik Aspén partner från Verdane möter Breakits börs-reporter Martin Hävner i en panel där vi går till botten med dagens värderingar och vad dessa experter tror om framtiden.
Thomas Svensson, e-handelsexpert på Svea Bank, visar hur en e-handel som normalt vänder sig till B2C kan hitta nya affärer genom att se över sitt B2B-erbjudande och anpassa kassan till det.
Under två år byggde Anton Wass (känd som e-handelsraketen Pierces ena grundare) i hemlighet upp sin startup som nu utmanar en mångmiljardindustri. När han tryckte på knappen sålde han för 80 miljoner. I en exklusiv intervju talar han för första gången ut på scen om hur det gick till.
Konsumenten kräver blixtsnabba leveranser, Q-commerce tar över samtidigt som e-handlaren kämpar med låga marginaler och konsumenterna kräver hållbara leveranser. Hur går den ekvationen ihop? Debatt med Fredrik Hamilton, grundare och vd på hajpade fraktaktören Budbee, Aysha Jones, vd på normbrytande makeupbolaget FÄRG och John Tengberg, vd på snabbväxande matleveranstjänsten Kavall.
Varje e-handel och målgrupp är unik och kräver också sin strategi, även vad gäller omni-channel eller opti-channel – det vill säga att använda data kring till exempel tidigare val för att nå kunderna. Nic Staeger, tidigare e-handelschef på Cervera där han bidrog till att lyfta omsättningen från 90 till 550 miljoner kronor på 18 månader, och aktuell med boken En djävel på e-handel, guidar dig i hur du ska tänka.
Linnea Sweijer och Anna-Klara Jönsson är grundare respektive vd och vice vd på den hållbara möbel-e-handeln Reforma, som på kort tid omsätter över 50 miljoner. Här berättar de hur de skapat en hållbar distributionskedja och inspirerar dig att göra samma sak.
Intervju med Tobias Lindh, VD på Adyen i Norden & Baltikum. Vilka är retailtrenderna 2022 och hur kan du som e-handlare skapa värde tillsammans med Adyen?
Samir El-Sabini har i det tysta dragit igång e-handelstjänsten Juni och fått in rekordstora belopp riskkapital från bland annat Spotify-veteranen Sophia Bendz bolag, Klarna-grundaren Victor Jacobsson och modesajten Nakds grundare Jarno Vanhatapio. Här avslöjar han strategin bakom och ger råd kring hur du ska tänka när du finansierar din e-handel.
Omsättning och vinst är en sak – men vilka fler saker gör att värderingen på en e-handel lyfter? I Breakits helt nya e-handelsrapport listar vi de 50 just nu mest värdefulla e-handlarna, och här dissikerar vi vad vi hittat och vad mer vi kan lära oss av de mest värdefulla bolagen. Panel med Adeline Sterner, Caia Cosmetics nya vd, Gustav Lidén, medgrundare och vd på Flattered samt Patrik Hedelin, medgrundare och partner eEquity. Breakits e-handelsreporter Åsa Johansson modererar.
Konsumenten förväntar sig möjligheten att shoppa via olika kanaler och samtidigt få en sömlös shoppingupplevelse online. Mikaela Jaconelli tar oss igenom hur det nya konsumentbeteendet ser ut, dagens trender inom e-handel och hur handlare kan möta kundes behov. Hon delar även med sig av unika resultat från ett etablerat varumärke inom mode som sålt produkter via Tipser's nätverk.
Customer acquisition cost, CAC, är en ständig huvudvärk för e-handelns marknads- och säljavdelning. Det blir allt dyrare att köpa marknadsföring i sociala medier, influencers vill ha mer betalt och konkurrensen ökar kraftigt. Hör en av e-handelns främsta marknadsföringsproffs, Sarah Krusell, chef över NA-KDs varumärke och kommersiella del, berätta hur du behöver tänka för att sticka ut som varumärke och på så sätt slippa betala dyra pengar för att dra in kunder.
Bland de bolag som ska växa snabbast och rekrytera mest i år återfinns många e-handlare, bland annat Mathem. Här berättar Mathems chef över HR, Linda Ahlerup, om bolagets strategi för att hitta de bästa stjärnorna – men också kunna behålla kvalitet när rekryteringen behöver gå rekordsnabbt.
För första gången i e-handelssammanhang, efter både en crash och en rekordförsäljning, talar skönhetsentreprenören Isabella Löwengrip ut om sin e-handelsresa. Vilka var framgångsfaktorerna som byggde bolaget till en omsättning på som mest 85 miljoner – och vad hade hon gjort annorlunda idag? Breakit intervjuar Isabella Löwengrip.
Breakit och vår partner Svea Bank delar ut pris till Årets hållbarhetsresa inom e-handeln. Därefter firar vi med bubbel, musik och mingel!
Mingla järnet, dela med dig av insikter från dagen och skapa nya kontakter! Vi har även en grym DJ-duo på plats som kommer att bjuda på sköna tracks under kvällens gång.
Breakit är Sveriges nyhetssajt om det nya näringslivet. Vi har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden med 200 000 unika läsare varje vecka.
You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.